de titel is mss niet helemaal duidelijk, maar ik zal het uitleggen, de 2 vragen staan helemaal op het einde:
Ik heb zojuist een brief geopend, geadresseerd aan mij, maar op een adres waar ik al sinds augustus 2009 niet meer woon. Dit is een brief van Intrum NV, blijkbaar een incassobureau.
Deze brief is zoals de titel bovenaan vermeld 'HERINNERING'
hierin wordt gevraagd binnen de 15 dagen na ontvangst van deze brief een factuur te betalen, die tot nog toe niet was ontvangen. Er staat dan 'overzicht betaling' dan een nr (ik vermoed een referentienr van de partner van intrum nv) en dan een bedrag van 259,09€. Er staat nergens een datum van de factuur
De partner van intrum NV is Automobiel Center Bellevue (in gent, een peugeot garage)
Een datum van wanneer de brief is opgemaakt is niet terug te vinden, en op de enveloppe waarin de brief toekwam is ook geen datum te vinden, enkel een streepjescode in fluo-oranje (van de post denk ik). Waarom vermeld ik dit, ik woon namelijk niet (meer) op het adres waar de brief naartoe is verstuurd, dus ik weet niet hoe lang die daar al ligt. De laatste keer dat ik daar was voor afgelopen zondag was eind februari, dus max 2,5 maanden. Ook verzekerde de bewoner van dit adres me dat er nooit geen brief van Autombiel Center Bellevue is toegekomen noch van Intrum NV hiervoor.
Ik heb weldegelijk mijn auto eens binnengedaan in deze garage, toen woonde ik trouwens wél nog op het desbetreffende adres. Daarvan heb ik de factuur en het betaalbewijs (betaald terplekke met bancontact). Dit was eenmalig, omdat mn auto toen niet meer in sint niklaas zou geraakt zijn, waar mn vaste garage was. Dit was in April 2009
Ik ga zo snel mogelijk persoonlijk naar Autombiel Center Bellevue gaan om verheldering te vragen. Maar nu vroeg ik me af, (1ste vraag) als een garage een factuur maakt, zelfs zonder dat mijn auto daar geweest is, kan dat dan rechtsgeldig zijn.
En 2de vraag, als er een incassobureau een brief stuurt naar een adres waar je niet meer woont (dus niet gedomicilieerd daar), en ik als ik bereken, sinds augustus 2009, en de brief kan er zijn toegekomen vanaf eind februari, dus dan woonde ik er al 1,5 jaar niet meer, kan dat dan rechtsgeldig zijn?
Alvast bedankt voor zover te lezen en voor eventueel een antwoord op mijn vragen,
Mvg,
Erik