contactverbod en huur

vida
Topic Starter

contactverbod en huur

#1 , 18 mei 2011 23:22

beste leden
ben getrouwd en hebben 3 kinderen samen. mijn man heeft contactverbod van 3 maanden gekregen wegens partnergeweld. Mijn man betaalde de huur. hij werkt voltijds en ik deeltijds. Kan huur 700 euro zelf niet betalen.wat zijn mijn opties en is mijn man bij wet nu vrijgesteld om huur te betalen of? huurcontract van 3 jaar en ondertekend door beiden en nog maar begin dit jaar ingetrokken. bovendien kan ik nergens terecht en moet voor 3 kinderen zorgen 5 jaar 2jaar en 11 maanden. heb eraan gedacht om iets anders te zoeken maar mijn loonfiches trekken op niets en bovendien werk ik via interim, dus zelfs geen vast contract. heb dringend advies nodig?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 18 mei 2011 23:25

Als eens aangeklopt bij het lokale OCMW? Dat lijkt me de allereerste stap. Indien deze u bij hoogdringendheid kunnen helpen is het tijd om samen met hen de eigenaar van het huurpand aan te spreken.

Heeft u ondertussen plannen definitief uit elkaar te gaan?

Vandebos

#3 , 18 mei 2011 23:27

Wat betreft de huur, als u beiden het contract heeft ondertekend zijn jullie beiden aansprakelijk om de huur te betalen. Lees het contract eens nauwkeurig na om te verifiëren of een hoofdelijke aansprakelijkheidsclausule in staat?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 mei 2011 23:30

Het is niet dat hij er bij vonnis niet meer mag wonen dat hij niet moet betalen.
Loop ook eens binnen bij dienst slachtofferzorg politie van uw zone en vraag daar ook naar de verantwoordelijke inspecteur Intra Familiaal Geweld kortweg IFG

Terug naar “Archief”