contractbreuk?

gypsy
Topic Starter

contractbreuk?

#1 , 06 jun 2011 16:27

Ik had een contract voor een jaar bij een fitness.
In maart vorig jaar moest ik mijn contract verlengen.
Ik werd zwanger in mei 2010 en ben sinds juni 2010 niet meer gaan trainen.
Een andere dame, die hetzelfde voorhad, had haar domiciliëring stopgezet. Ze heeft nooit problemen gehad met de fitness hieromtrent.
Ik heb mijn domiciliëring stopgezet, heb de fitness verwittigd dat ik voor meer dan 1.5 jaar niet meer zou kunnen komen trainen, heb hen een attest bezorgd van de gynaecoloog...Momenteel laat mijn gezondheid het niet toe om te gaan trainen.
Toch blijven ze dreigen met een incassobureau.
Ik heb hen gezegd, gezien ik alleen de groepslessen volgde, dat ik alleen wens te betalen voor diensten die ze leveren en niet vooraf wens te betalen voor iets wat ze misschien niet meer kunnen aanleveren...
Die andere dame werd immers met rust gelaten, toch blijven ze mij opbellen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 06 jun 2011 16:36

U hebt een contract getekend voor een jaar.
Hier staat een manier van opzeggen in. Dit is de enigste manier van opzeggen. (vaak is dit via aangetekend schrijven)
U dient dus na te kijken wat er precies staat in dit contract.

De abonnementen van (zeker de grote) fitnes centra zijn nogal redelijk berucht.

U betaalt voor een service voor een jaar. Het is aan u te kiezen voor hoe vaak u er van gebruik wilt van maken. Niet hoeveel u er van gebruikt maakt.

Incasso bureaus hebben in belgie weinig macht. Betaal nooit aan hen.

Controleer uw contract, zeg op de juiste manier op en betaal uw schulden aan de fitnes
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

Terug naar “Archief”