strafblad model 2

jurifor
Topic Starter

strafblad model 2

#1 , 11 jun 2011 14:38

dag,

sedert 2006 kan ik door omstandigheden geen blanco attest model 2 ontvangen.
Nu, in 2011 heb ik dit echter nodig voor mijn nieuwe job.

Ik durf echter niet zo goed informeren bij de balie wat ik kan doen om dit wel te bekomen (eerherstel, verjaring van feiten ?,...)

Kan ik stappen ondernemen en zo ja, hoe doe ik dat best en hoe lang kan dit duren ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 13 jun 2011 09:33

“Art.619.Veroordelingen tot een politiestraf worden uitgewist na een termijn van drie jaar te rekenen van de dag van de definitieve rechterlijke beslissing waarbij zij zijn uitgesproken...Art.621.Iedere veroordeelde tot straffen die niet kunnen worden uitgewist overeenkomstig artikel 619, kan in eer en rechten hersteld worden, indien hij sedert ten minste tien jaar geen zodanig herstel heeft genoten...Art.622.De veroordeelde moet de vrijheidsstraffen hebben ondergaan en de geldstraffen hebben gekweten...”(17 november 1808 Wetboek van Strafvordering).

Politiestraffen zijn :
“Art.28.De gevangenisstraf wegens overtreding mag niet minder zijn dan een dag en niet meer dan zeven dagen, behoudens de bij de wet uitgezonderde gevallen...Art.38.De geldboete wegens overtreding bedraagt ten minste een euro en ten hoogste vijfentwintig euro, behoudens de bij de wet uitgezonderde gevallen.”(8 juni 1867 Strafwetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Archief”