hoe bezwaar aantekenen tegen een handeling of optreden

octopus
Topic Starter

hoe bezwaar aantekenen tegen een handeling of optreden

#1 , 22 jun 2011 08:23

Indien je bezwaar wil aantekenen tegen een optreden, hoe doe je dit persoonlijk (niet via advocaat) op een correcte manier?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
octopus
Topic Starter

#2 , 22 jun 2011 08:31

ik bedoel hier geen gerechtelijk optreden, maar een firma die een handeling stelt in een zaak waarin je betroffen bent, maar niet akkoord gaat met de handeling.

Turaki

#3 , 22 jun 2011 09:10

Via AS?
Meer info nodig om beter antwoord te geven.

Reclame

Vandebos

#4 , 22 jun 2011 09:34

Nogmaals, JF staat in de wachtlijst voor de volgende reeks kristallen bollen die Merlijn zal vervaardigen. Tot dan of tegenbericht dat we een telepaat hebben gevonden die vrijwillig voor ons wil werken en via het scherm uw probleem uit uw geest kan lezen wordt van alle posters wel verwacht dat ze hun probleem zo duidelijk mogelijk posten.

Empirische studies tonen aan dat het probleem dan veel efficiënter behandeld zal worden.

octopus
Topic Starter

#5 , 22 jun 2011 09:46

mijn excuses, jullie hebben natuurlijk overschot van gelijk!
Het betreft hier een verhuurkantoor die optreedt in naam van 1 der 2 partners.
Dit kantoor onderhandelt met de vertrekkende huurder, stelt de nieuwe huurmodaliteiten op, onderhandelt met de nieuwe huurders, zonder de goedkeuring van de 2e partner.
Bij een vorige verhuring heeft het kantoor geweigerd het rechtmatig aandeel der kosten te betalen.
Nu treedt dit kantoor opnieuw op, alhoewel ik, als 2e partner (halve eigenaar van het te verhuren pand) met een gemotiveerd AS de inbreng van die agence geweigerd heb.
Het kantoor lacht alles weg, doet haar zin, beweert ook te zullen verhuren, met of tegen mijn zin. Ze zullen me informeren, en of ik akkoord ga of niet speelt geen rol. De tussentijdse kosten ( electr, gas, ed) laten ze aan mij factureren.

Ik wil tegen de handeling van dit kantoor (die gesteund wordt door de andere partner met schriftelijke goedkeuring) bezwaar aantekenen op een correcte manier. Het is mijn bedoeling dit specifieke kantoor buiten spel te zetten. Een andere aanspreekpartner wil ik wel accepteren indien die een correct gedrag vertoont.

Vandebos

#6 , 22 jun 2011 09:54

Wat verstaat u onder halve eigenaar? (pand eigendom van beide in gelijke delen of de ene de blote eigendom, de andere het vruchtgebruik.)

indien beiden eigendom in gelijke delen:

BIV aangetekend inlichten over de praktijken van het kantoor lijkt me de eerste stap. Klacht indienen bij tuchtcommissie.

Vermoedelijk is dit het resultaat van een echtscheiding? In dat geval tevens de zaak onder de aandacht van de vrederechter brengen indien de procedure nog lopende is, anders u baseren op de besluiten in het vonnis om dit probleem in voor de vrederechter te brengen.

octopus
Topic Starter

#7 , 22 jun 2011 10:22

Ik ben inderdaad de halve eigenaar in gelijke delen, en het is idd het resultaat van een echtscheiding.
Ik heb bij het verhuurkantoor "gedreigd met starten van een tuchtprocedure bij BIV, maar ze waren niet onder de indruk, en hebben me zelfs uitgelegd hoe ik dit moest doen.
Bedankt voor het snelle antwoord

Vandebos

#8 , 22 jun 2011 10:52

Niet aarzelen effectief een klacht te deponeren.

Gelet op de moeilijke relatie met de ex-partner en u de nodige frustraties te besparen lijkt het me aangeraden zo spoedig mogelijk uit de onverdeeldheid te treden door het pand te verkopen. ( Als de andere partij weigert eventueel middels een procedure via eerste aanleg. Alhoewel via openbare verkoop er vaak een minwaarde op het pand wordt gegenereerd (mijn favoriete wijze van aankopen..) is dit een gegeven dat men dient af te wegen tegen de frustraties en stress die het gedeelde bezit van het pand momenteel met zich meebrengt.)

octopus
Topic Starter

#9 , 22 jun 2011 12:32

Tijdens een gesprek met het kantoor meldde de zaakvoerster me dat ze in dergelijk geval klacht zou neerleggen voor laster en eerroof.
dat wil ik natuurlijk ook liever vermijden, want, alhoewel ik meen recht in mijn schoenen te staan, weet ik intussen reeds dat de wegen van de rechtbank ondoorgrondelijk zijn.

Vandebos

#10 , 22 jun 2011 13:32

Als een pand in onverdeeldheid wordt verhuurd dient iedere eigenaar zijn toestemming te geven of zoals gewoonlijk als er een goede verstandhouding is tussen de eigenaars wordt er een mandaathouder aangewezen die namens alle eigenaars optreedt.

Als de zaakvoerster een klacht wegens laster en eerroof wenst te deponeren lijkt dit me een ernstige poging tot blufpoker. Aangezien u mede-eigenaar bent zonder dat u een mandaat hebt verleend aan de andere eigenaar staat u recht in uw schoenen. Counteren met "tergend en roekeloos geding"...

octopus
Topic Starter

#11 , 23 jun 2011 08:06

hartelijk dank voor uw duidelijk antwoord.
Ik ga uw raad in praktijk omzetten

Terug naar “Archief”