#1 , 22 jun 2011 14:02
Deze morgen fietste ik naar mijn werk over een fietsweg langs de E19 . Aan het einde van die weg zijn enkele bedrijven en een school. Er was een firma, bezig met de laatste 50 meter te besproeien met iets (ik vermoed nu lijm of pek of zoiets, op dat moment dacht ik dat het water was) met een soort van manuele sproeier. Ze gingen blijkbaar een nieuwe asfaltlaag leggen.
Er was absoluut nergens enige signalisatie te zien, dus ik riep naar de man met de sproeier of ik mocht doorrijden, het asfalt was wel afgeschraapt, maar berijdbaar. Ik heb dit 3 keer gevraagd, maar de man antwoordde niet, geen ja of geen nee, hij keek alleen maar naar me. Omdat ik geen zin had om terug te keren en 3 km om te rijden, ben ik dan maar doorgereden. Uiteraard, als hij gezegd had dat ik niet doorkon, zou ik dit niet gedaan hebben...
Toen ik ter hoogte van die man kwam riep hij enkel “hey, dat mag niet” of zoiets naar me, toen ik zei tegen hem dat ik het 3 keer gevraagd had, richtte hij zijn sproeier op mijn fiets en mijn benen. Ik was kwaad en een beetje bang, dus ik ben verder gereden en heb een eindje verder één van de andere arbeiders aangesproken, die zei dat die man de ploegbaas was, dat de werken normaal gisteren klaar hadden moeten zijn en dat ze in dienst van de overheid werken. Ik heb helaas de naam van de firma niet onthouden...
Pas toen ik een eindje verder was merkte ik dat mijn schoenen aan mijn pedalen vastplakten, en toen ik remde, bleven mijn remmen aan mijn banden plakken. Omdat ik dacht dat dat wel zou opdrogen ben ik verder gereden naar mijn werk met het idee alles daar proper te maken . Pas toen ik daar was merkte ik dat ik die smurrie niet zomaar weg krijg.
- Concreet: mijn schoenen, benen en fiets hangen vol met een klevende substantie die ik er niet afkrijg.
- Wat moet ik doen? Ik wil dit niet zo laten omdat dit absoluut geen ongelukje was, de man wist heel goed waar hij mee bezig was.
- Mijn (witte, leren)schoenen zijn waarschijnlijk geruineerd, ik heb ze pas een maand of 2 geleden gekocht
Ik wou aangifte doen bij de politie, maar ik ben daar weggelachen, ik bne dan naar een ander kantoor geweest en een begripvolle agante is bereid te getuigen dat ik en mijn fiets inderdaad volhingen met die smurrie.
Ik heb intussen wegen en verkeer gecontacteerd en wacht nu op antwoord van hen.
Wat ik me nu afvraag is, wat kan ik verwachten, heb ik wel enig verhaal? DIt gaat me in elk geval geld kosten, kan ik dit recupereren? En hoe pak ik dat aan? Ik heb dus foto's en de getuigenis van die agente, maar geen getuigen van dit voorval, behalve die wegenwerkers zelf.
Tussen haakjes,
Heeft er iemand enig idee hoe ik die smurrie kan verwijderen? Ik heb mijn benen al met dreft en een schuursponsje proberen proper te krijgen, mijn vel hangt er bijna af, maar die smurrie zit er nog op...