een clubkaart via een internetbedrijf beginnen

c.hamptonjones
Topic Starter

een clubkaart via een internetbedrijf beginnen

#1 , 28 jun 2011 16:01

Mijn partner en ik willen een 'club ' van eigenaars beginnen in een bepaald skigebied. Alles zal draaien om de clubkaart die men als bewezen eigenaar van een appartement, zaak of chalet in een bepaald skidorp bij ons kan aanvragen en waarvoor 40 euro p.p. wordt betaald. Via deze clubkaart krijgt men dan door ons en ondernemers vastgestelde privileges, bijvoorbeeld een fles wijn in een restaurant, korting bij de verhuur winkels, korting bij de gewone winkels etc.
We willen dit doen via het opzetten van een internetbedrijfje.
We verwachten niet dat we in het eerste jaar meer dan 20.000 euro binnenkrijgen en dat is al het maximum.

Toen we deze club voorstelden hadden we als beste lokker in gedachten: gebruikmaken van de 'privilege' ski-rij, die in het algemeen door skileraren wordt gebruikt en bij drukte veel sneller is als de eigenaar en zijn gezin een seizoenabonnement kopen bij de skiliften maatschappij. Er werd onmiddellijk gezegd dat dit tegen de rechten van de mens zou zijn. (gelijkheidsprincipe) Ik betijfel dat maar zou graag van u horen of u het hier mee eens bent.

Voorts vragen we ons af wat voor juridische vorm ons bedrijfje moet hebben.
We wijzen een vereniging af omdat die niet mag werken met winstdoel. 20.000 euro en de kosten die tegenover een bedrijfje als dit zijn teveel om persoonlijk de aansprakelijkheid voor te nemen.
Ons probleem is ook: waar moet de zetel zijn van zo'n bedrijfje. Mijn partner woont in Nederland en ikzelf woon in Zwitserland, maar kan een adres hebben in Frankrijk. Of zijn andere opties mogelijk?

Waar kan ik internationaal gezien regels vinden omtrent het hebben van een eigenaarsclub in Europa?

Mvrg
C.Hampton-Jones

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 jun 2011 22:10

de vraag zal eerst en vooral al zijn in welk land je welke activiteiten ontplooit: de wetten van dat land zullen cruciaal zijn. 't zou me niet verbazen dat bepaalde gemeentelijke reglementeringen in bvb frankrijk je plannen al doorkruisen.

jojan

#3 , 30 jun 2011 09:12

Toen we deze club voorstelden hadden we als beste lokker in gedachten: gebruikmaken van de 'privilege' ski-rij, die in het algemeen door skileraren wordt gebruikt en bij drukte veel sneller is als de eigenaar en zijn gezin een seizoenabonnement kopen bij de skiliften maatschappij. Er werd onmiddellijk gezegd dat dit tegen de rechten van de mens zou zijn. (gelijkheidsprincipe) Ik betijfel dat maar zou graag van u horen of u het hier mee eens bent.
[/quote]

Iemand bevoordelen is niet tegen de rechten van de mens.

Reclame

Terug naar “Archief”