Pagina 1 van 1

Lakse garagist

Geplaatst: 05 aug 2011 12:02
door Andy L
Beste,

Een dikke 2 maanden geleden ben ik last beginnen krijgen van een lampje dat brand in m'n wagen die ik toen een maand had. (valt dus in garantie)
Ik had toen gebeld naar de garage en de wagen binnengedaan.
Het gaat over een ford mondeo die ik geocht had in een nissan garage. Deze zou van een klant overgenomen zijn die daar een nissan gekocht heeft.
Toen ik de wagen terugkreeg zeiden ze dat de wagen is uitgelezen in een ford garage en er een gloeikaars is vervangen. En zeiden ze dat mogelijks het lampje terug zou branden binnen enkele dagen (dat opzich vond ik al raar, als deze uitgelezen is zouden ze toch moeten weten wat het probleem is) en inderdaad, dezelfde dag nog schiet dat zelfde lampje terug aan.
Ik dan terug gebeld naar de garage en toen zeiden ze me daar dat ze terug contact gingen opnemen met Ford en dat er een stuk ging moeten besteld worden, dit kon 1-2 wekend duren.
Maar na 2 weken nog niks gehoord, dus ik dan beginnen bellen en vragen waarom het zolang duurde en jah, elke keer moest ik horen dat ook zij wachten op het stuk dat ze gingen bellen naar ford en mij dan een belletje geven. Geregeld belde ik terug omdat zij mij dus niet belden, en eergisteren als ik belde wisten ze plots van niets meer. "Welke ford, ik weet niet over welk stuk het gaat, welk probleem? het is waarschijnlijk door het verlof in het honderd gelopen" nochtans was het diezelfde persoon die ik elke keer aan de lijn gehad heb sinds het probleem het eerst voorkwam.
Waar ik me wat zorgen over maak is dat ik enkel telefonisch contact heb gehad en daar persoonlijk, maar dat er niks op papier staat. Ook als de gloeikaars is vervangen heb ik niks moeten tekenen, nog voor de werken die er gebeurd zijn, of voor de vervangwagen.
Ik ben er toch niet helemaal gerust meer in dus nu is mijn vraag hoe dek ik mij het beste in zodat die garage zo snel mogelijk z'n verantwoordelijkheid opneemt en hier wat aan doet?
Ik dacht als eerste een aangetekende brief te sturen zodat ze toch niet meer kunnen zeggen dat ze van niks weten. Maar wat moet er dan allemaal zeker in staan?

Bedankt bij voorbaat

Re: Lakse garagist

Geplaatst: 05 aug 2011 18:05
door fendtje
Beste,

Een dikke 2 maanden geleden ben ik last beginnen krijgen van een lampje dat brand in m'n wagen die ik toen een maand had. (valt dus in garantie)
Ik had toen gebeld naar de garage en de wagen binnengedaan.
Het gaat over een ford mondeo die ik geocht had in een nissan garage. Deze zou van een klant overgenomen zijn die daar een nissan gekocht heeft.
Toen ik de wagen terugkreeg zeiden ze dat de wagen is uitgelezen in een ford garage en er een gloeikaars is vervangen. En zeiden ze dat mogelijks het lampje terug zou branden binnen enkele dagen (dat opzich vond ik al raar, als deze uitgelezen is zouden ze toch moeten weten wat het probleem is) en inderdaad, dezelfde dag nog schiet dat zelfde lampje terug aan.
Ik dan terug gebeld naar de garage en toen zeiden ze me daar dat ze terug contact gingen opnemen met Ford en dat er een stuk ging moeten besteld worden, dit kon 1-2 wekend duren.
Maar na 2 weken nog niks gehoord, dus ik dan beginnen bellen en vragen waarom het zolang duurde en jah, elke keer moest ik horen dat ook zij wachten op het stuk dat ze gingen bellen naar ford en mij dan een belletje geven. Geregeld belde ik terug omdat zij mij dus niet belden, en eergisteren als ik belde wisten ze plots van niets meer. "Welke ford, ik weet niet over welk stuk het gaat, welk probleem? het is waarschijnlijk door het verlof in het honderd gelopen" nochtans was het diezelfde persoon die ik elke keer aan de lijn gehad heb sinds het probleem het eerst voorkwam.
Waar ik me wat zorgen over maak is dat ik enkel telefonisch contact heb gehad en daar persoonlijk, maar dat er niks op papier staat. Ook als de gloeikaars is vervangen heb ik niks moeten tekenen, nog voor de werken die er gebeurd zijn, of voor de vervangwagen.
Ik ben er toch niet helemaal gerust meer in dus nu is mijn vraag hoe dek ik mij het beste in zodat die garage zo snel mogelijk z'n verantwoordelijkheid opneemt en hier wat aan doet?
Ik dacht als eerste een aangetekende brief te sturen zodat ze toch niet meer kunnen zeggen dat ze van niks weten. Maar wat moet er dan allemaal zeker in staan?

Bedankt bij voorbaat
Misschien uwe rechtsbijstand zo een briefje laten sturen.
weten ze dat het menens is.

Re: Lakse garagist

Geplaatst: 08 aug 2011 10:40
door Andy L
Bedankt voor de reactie!
Ik heb tot op heden nog geen rechtsbijstand nodig gehad, kan ik dan bij eender welke advocaat aankloppen of zijn er toch wat verschillen?
En wat zou mij dat ongeveer kosten dan, of zijn daar ook veel verschillen in bij verschillende advocaten?

Mvg, Andy

Re: Lakse garagist

Geplaatst: 08 aug 2011 11:42
door Gebruiker21
Contact opnemen met je verzekering, die zullen je kunnen uitleggen hoe je best de rechtsbijstand inschakeld en wat je exact moet doen.