Hallo iedereen,
Miss. hier ook even posten,
de situatie op het moment:
- Ik heb grond gekocht op mijn naam toen mijn vriendin nog studeerde. Verhouding: 40% eigen inbreng, 60% lening.
- Ik betaal momenteel alleen nog de lening af van de grond, maar in de toekomst wil ik deze laten samenvloeien met de lening van het huis. Deze lening zal dan door ons, mijn vriendin en ik, afgelost worden.
- Mijn vriendin en ik hebben elk een eigen inbreng die gebruikt zal worden voor de bouw van het huis.
Probleem/vraag:
Mocht er later iets met mij gebeuren (in geval van geen kinderen!), dan weet ik dat het huis + de grond naar mijn familie gaat (omdat er op mijn grond is gebouwd). Maar ik wil het het zo geregeld hebben dat het gemeenschappelijk vermogen naar haar gaat, maar ook het geld wat zij in het huis heeft gestoken (inbreng + lening).
Ik wil ook dat zij in het huis kan blijven wonen zonder eerst mijn inbreng terug te moeten betalen aan mijn familie... Wél als ze nadien iemand anders zou ontmoeten ofzo ... Want ja ... de inbreng van mijn kant komt van mijn ouders, en ik vind dat zij niets te maken moeten hebben met de nieuwe vriend/echtgenoot.
Ik weet dat het ergens wel cru klinkt, maar zo lijkt het mij het eerslijkste.
Is dit mogelijk/menselijk? Graag jullie raad, ervaring, inbreng, mening, ...
Djw