huurder buiten zetten

jozefa
Topic Starter

huurder buiten zetten

#1 , 28 aug 2011 19:34

in het verhuurkontrakt van mijn handelspand staat een clausule dat de verhuurder de huurder zijn kontrakt nietig kan verklaren als hij een maand huur achterstand heeft

hoe moet ik mijn huurder buitenzetten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 aug 2011 19:41

Deze clausule is NIET WETTELIJK. Je kan een handelshuur maar opzeggen volgends de wettelijke redennen, en als er huurachterstal is zal je via de vrederechter moeten om een verbreking ervan aan te vragen.

Vandebos

#3 , 28 aug 2011 21:00

Klopt.

Aangezien de wetgeving op handelshuur dit niet behandelt dient men terug te vallen op art 1762bisBW
Art. 1762bis. <Ingevoegd bij W 30-05-1931, art. 1> De uitdrukkelijke ontbindende voorwaarde wordt voor niet geschreven gehouden.

Reclame

JohnD

#4 , 29 aug 2011 01:58

[Bericht verwijderd wegens geen toegevoegde waarde aan post. Rancune heeft hier geen plaats, poster werd op reeds op een neutrale wijze op haar fout gewezen, natrappen is niet nodig.:Vandebos]
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Archief”