Ik ben bij (bedrijf)in dienst getreden op 04.06.2007 als uitzendkracht en heb op 01.09.2008 een jaarcontract getekend. Op 01.09.2009 ben ik in vaste dienst getreden en ben er tot heden werkzaam in de Logistics Management Department.
Tot mijn teleurstelling kreeg ik vandaag, op 31.08.2011, te horen dat mijn Teamleader en Human Resources Management vinden dat ik mijn functie niet goed uitvoer. Ik krijg twee opties: of mijn snelheid vergroten of mijn contract wordt beeindigt. Voordat ik bij mijn huidige afdeling kwam (2), zat ik op de afdeling (1), waar ik 3 jaar en 8 maanden ruim functioneel ben geweest ondanks het feit dat in het begin van mijn proefperiode de () filiaal ()en (3)afdeling meerdere malen mij zwart hebben proberen te maken, door te beweren dat ik mijn functie niet goed uitvoerde. Ik heb schriftelijk altijd kunnen bewijzen dat mijn administratie wel klopte, hier heb ik bewijs van.
De reden dat ik om een transfer vroeg was omdat ik meer wou leren over de gehele computersysteem routing van het bedrijf en omdat het team van (1)constant veranderde doordat, naar mijn mening, mensen onterecht werden ontslagen doordat er zogenaamd geen meer werk zou zijn, waarna over een week weer twee nieuwe mensen werden aangenomen. Hierdoor en mijn persoonlijke situatie kreeg ik klachten die zich in april jl. begonnen te uiten: depressie, slapeloosheid en lichamelijke klachten, waardoor ik nu medicatie voor gebruik.
In april kreeg ik een aanbod bij BU team waar ik in de eerste instantie een soortgelijke functie als in (1) zou vervullen. Mijn psychische klachten en medicatie gebruik heb ik ook meteen doorgegeven aan de Teamleader van de (2)en Human Resources Manager voordat ik op de (2)afdeling zou beginnen, en deze gingen akkoord. Mijn eerste project bij (2), die ik ongeveer twee maanden heb gedaan, heb ik voornamelijk alleen moeten doen, waarvoor normaal gesproken twee mankrachten ingezet waren. Er waren geen klachten, en dit werk kon ik zonder problemen aan, behalve dat er af en toe goederen dusdanig werden verpakt dat het te zwaar was (35 kg) om door 1 persoon getild te worden. Door het gebrek aan hulp, moest ik ze of zelf tillen of naar een andere afdeling gaan om hulp te vragen, de Teamleader had niet genoeg manpower, doordat mensen om de haverklap werden ontslagen. Na deze twee maanden was deze project ook afgelopen en word ik nu op verschillende processen gezet die veel snelheid en oplettendheid eisen. Daar heb ik persoonlijk geen problemen mee wanneer dit voor rede vatbaar is.
De Teamleader eist dat een taak in de door hem gegeven tijd, die meestal zeer onredelijk is, wordt afgemaakt, zelfs wanneer ik aangeef dat het door bepaalde materiaal en ruimtegebrek op de werkplaats het werk wordt vertraagd. Ook is de uitleg van bepaalde processen meestal onduidelijk en wordt meestal gedaan door een net ingewerkte collega, die vaak ook geen complete informatie heeft omdat de Teamleader vaak afwezig is door vergaderingen.
Ik heb meerdere gesprekken met de Teamleader en Human Resources Manager gehad over mijn huidige prestatie. Dit mocht niet baten, want ook nadat ik mijn snelheid heb vergroot, is dit niet genoeg voor de dagelijkse output van mijn huidige afdeling volgens de Teamleader en HRM. Ik heb gevraagd of het mogelijk was dat ik overgeplaatst kon worden naar een andere afdeling of weer terug kon naar (1), maar hierop wordt keihard nee gezegd, terwijl verschillende mensen in het bedrijf wel een andere functie konden krijgen.