Hej allemaal,
Ik hoop dat één van jullie me met het volgende kan helpen.
Mijn vriend heeft een dubbele nationaliteit. Eind volgend jaar gaan we samen wonen en ook eind volgend jaar gaan zijn ouders wonen in het land waar zijn moeder geboren is. Ze gaan nog niet op pensioen.
Nu wil zijn vader (Belg) een soort administratief adres hebben om lid te kunnen blijven van de Christelijk Mutualiteit.
Nu ben ik daar(CM) gaan informeren en daar zeggen ze dat als hij zich uitschrijft in België, hij geschrapt zal worden, tenzij hij werkt voor een Belgische werkgever in het andere land. Het probleem is dat hij nog werkt, als je op pensioen gaat naar een ander land kan je wel nog gebruik maken van de CM ...
Nu is mijn vraag bestaat er nog zo iest als een postbusadres? Dus je huurt een brievenbus en daar komen dan alle papieren van de CM toe ... Of is dit alleen voor binnenvaart scheeplieden?
Of kan hij ook een referentie adres nemen? Dat is ook een puur administratief adres maar ik denkt dat dit alleen voor daklozen en nomaden bedoeld is.
Het probleem is dat als ik het goed begrijp en wij zijn domicilie bij ons zetten, dan is hij ten eerste hoofd van het gezin en ten tweede woont hij er niet echt dus dat is niet wettelijk. Bestaat er echt geen soort administratief adres waarvan de autroiteiten weten dat het administratief is? Vroeger had je toch zo muren vol met postbussen enz??
Thx !!