#1 , 12 sep 2011 18:57
Mijn werkgever weigerd om me te laten starten met werken, na langdurige afwezigheid wegens een schouder operatie begin april. Nu mag opnieuw starten van mijn arts, maar mijn werkgever weigerd dit omdat ik eerst bij de arbeidsgeneesheer langs moet gaan. Hij stelde me voor om vandaag te gaan, maar vandaag mocht kon ik niet gaan aangezien ik een vrije dag heb en reds enkele afspraken had. Eveneens staat in het arbeidsregelement dat we niet mogen worden opgeroepen om naar de arbeidsgeneesheer te gaan op een vrije dag.( ik heb een vrije dag aangezien ik werk in een arbeids regime waarbij we in het weekend werken en dan enkele dagen thuis zijn in de week) Morgen 13/09/2011 ben ik in verlof, en normaal moet ik woensdag middag terug starten. Mijn werkgever verbied me dat nu, hij verplicht me om terug naar mijn huisarts te gaan en een verlenging te vragen tot en met donderdag 15/09/2011, indien ik weiger zal hij verlof invullen op woensdag en donderdag. In ons arbeidsregelement staat echter vermeld dat we de arbeidsgeneesheer moeten gezien hebben in de eerste 8 dagen na het hervatten van het werk, dit tijdens de werkuren. Kan er me iemand vertellen hoe en door wie ik een P.V. kan laten opstellen tegen mijn werkgever wegens het weigeren van mijn werkhervatting en het niet naleven van het arbeidregelement.
Kan dit via de politie, of moet dit via advocaat of deurwaarder of een gerechtsdeurwaarder?
Ik ben het beu dat onze werkgever het arbeidsregelement met de voeten treed, enkel gebruikt als het hem ten goede komt.
Het is opgesteld door de twee partijen en moet door beide gerespecteerd worden, heb werk nodig, maar zonder ons (werknemers) is hij ook niks. Een beetje respect is niet teveel gevraagd, en met het respect dat hij geeft zal hij er ook krijgen.
Alvast bedakt voor de reacties en tips bij voorbaat,
Gregory.