Opzettelijke slagen en verwondingen...

Gunther1975
Topic Starter

Opzettelijke slagen en verwondingen...

#1 , 13 sep 2011 13:10

Hallo...Misschien beetje laat maar heb het volgende....

Ik ben gedagvaard voor opzettelijke slagen en verwondingen met arbeidsongesciktheid...
Feiten....Ik was mede)eigenaarv van een dans-café in Leuven...Op een nacht was er al een zware vechtpartij geweest waar ze met vanalles gooide ...resultaat...Schade aan materiaal(Belichting)...een uur of 3 later waren we zo goed als aan het sluiten...ik had al tegen de dj gezegd om af te ronden...er zaten nog een 20-tal mensen in de zaak...Ik stond aan de deur met de portier aan het praten toen een noord-afrikaan binnenkwam...hebben er geen aandacht aan besteed tot er iemand tegen de portier kwam zeggen dat die afrikaan zijn vriendin lastig viel...dus portier naar die persoon...na een praatje vraagt de portier om de zaak te verlaten daar we toch aan het afsluiten waren en hij stomdronken was...en dat er zowiezo een vechtpartij zou plaatsvinden..De afrikaan begeeft zich naar de deur met de portier achter hem...halverwege draait de afrikaan zich om en haalt uit naar de portier...portier verweerd en zet hem in een greep naar buiten...(hierbij ook barstoelen de grond op, glazen enz...eenmaal buiten ging hij op het al opgezette terras zitten(was putje winter)...ik denk komt ni goed en vroeg de portier om naar buiten te gaan en weg te gaan naar het terras...de afrikaan schoot begon zich serieus aggresief op te stellen...ik stond toen in de deuropening...portier komt naar mij toe waarop de afrikaan een terrasstoel pakt en hij de portier ermee wilde slaan...ik had het gezien en pakte destoel in mijn handen en we hebben zo paar minuten rondgedraaid omdat ik de stoel wou hebben...terwijl dit aan de gang was...sprong er iemand van achter mijn nek om mij te doen wankelen...heb deze persoon kunnen afweren met de rug...uiteindelijk krijg ik de stoel te pakken...afrikaan pakt nog een stoel ...portier pakt die af en duwt tegen de afrikaan die op zijn rug valt...eenmaal hij op de grond lag kwamen er drie mannen buiten die vollenbak op hem schopte ,enz...Ik was nog aan het bekomen maar ging er toch naartoe en ik stampte hem 1 of 2 maal...(in een waas van frustratie)....heb dan direct tegen de anderen gezegd van op te houden en tot dusver de vechtpartij...politie komt en ambulance ook...(camerabeelden) of degen die me langs achter heeft aangevallen heeft de hulpdiensten gebeld...ze zetten de man recht en de man begon terug aggresief te doen tegen de politie...ze hebben hem dan gehandboeid in de ambulance gezet...politie kwam tot bij mij...heb mijn gsmnummer gegeven als er iets was...2 weken later ben ik uit de zaak gestapt wegens het beu zijn van al die vechtpartijen...en ben er sinsdien niet meer geweest...hyalf jaar later moet ik een verklaring afleggen bij de politie...ijk vertelde ook de namen van de 3 personen die hem ernstig hebben gekwetst...tot mijn verwondering kreeg ik een dagvaardiging en dus ik alleen...en een voorstel tot bemiddeling...heb naar politeie gebeld ...daar zeiden ze dat ze de 3 personen hebben ondervraagd maar dat ze alles ontkenden...En dit terwijl er camerabeelden zijn waarop te zien is hoe ze tekeer gingen maar ze konden ze niet indentificeren...WTF??????
Dus nu moet ik voorkomen...Heb 7 jaar geleden al een werkstraf gehad voor slagen en verwondingen en heb die naar behoren vervuld...Mijn vraag is nu...Wat kan ik nu verwachten?????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gunther1975
Topic Starter

#2 , 13 sep 2011 13:15

aja uiteraard heb ik bij de bemiddeling hem een voorstel gedaan tot betaling van zijn medische kosten(wie ging het anders doen) en hij was akkoord...moest nog juist ondertekend worden maar ineens wou zijn advokaat niet meer...heb het dossier ingekeken...er zijn verschillende getuigenissen die verklaarden dat er meerdere personen bij betrokken waren,camerabeelden bevistigen dat ook en nu komt het..de afrikaan beweert dat ook en hij was blij dat tenminste iemand zijn verantwoordelijklheid nam en hij ging ermee akkoord(heb dat op papier)....Graag advies...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 sep 2011 17:08

Ook een advocaat nemen.
Ook de portier is gehoord hoop ik en ander personeel dat in de zaak was en de man wiens vriendin werd lastiggevallen???

Reclame

Terug naar “Archief”