Dank voor de reacties allemaal. Ik heb nooit het gewaarborgd inkomen aangevraagd; wist niet dat het bestond. We zijn wel heden nog op de bank geweest en daar kon men geen oplossing aandragen. Volgens hen bestond het gewaarborgd inkomen niet meer(terwijl ik wel de website zie staan).
Mbt het ocmw; ik heb altijd vrij aardig verdiend; dit heeft dus ook tot gevolg dat ik de maximale vergoeding krijg van de dop. Maar ja, dat is toch flink wat honderden euro's minder dan voorheen. Goed, ik ben druk aan het solliciteren en eerlijk gezeg had ik nooit verwacht werkloos te geraken( te veel papiertjes :-> ) maar nu is het toch gebeurt.
Voor wat betreft de ziekte van mijn dochtertje; zij heeft een bepaalde mate van invaliditeit(50% aan de benen agv cerebral palsy voor wie het wat zegt).
Mischien toch maar eens bij het Ocmw langs gaan.
Dat is een goed idee. Verwacht niet dat je met een pak geld terug komt. Wel dat je goede gesprekspartner zal vinden met kennis van zaken die je doorheen je benarde situatie zullen loodsen. Zij zijn dat gewoon, hebben de contacten, de adressen, de 'tips en tricks'.
Iedereen kan in moeilijkheden komen. Ik heb het hier al eens gezegd,; zo ook ik enkele jaren terug. Ben ook naar het OCMW gestapt, en ik kan er geen slecht woord over zeggen. Binnen enkele maanden waren mijn problemen opgelost, uiteraard moet een grote inspanning komen van jezelf. Maar zo te zien zal dat bij jou geen probleem zijn.
Rustig aan dus, je geraakt er wel uit.