Aangetekend Schrijven op foute naam

vtec
Topic Starter

Aangetekend Schrijven op foute naam

#1 , 19 sep 2011 10:58

Er ligt in het Postpunt een aangetekend schrijven (AS) dat moet opgehaald worden; het AS staat echter op de voornaam van mijn vriendin en op mijn familienaam. Wij zijn feitelijk samenwonend, de combinatie voornaam/familineaam bestaat zelfs niet (tistezeggen, geen hits in Google). Moet dit schrijven dan wel opgehaald worden en zo ja door wie van ons?
Als men in het Postpunt niet echt wil meewerken hoeven ze het zelfs niet mee te geven, want geen van ons kan een paspoort voorleggen met de combinatie voornaam/familienaam zoals op het AS vermeld staat...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 19 sep 2011 11:22

eerste vraag bij mij zou zijn: over wat gaat de aangetekende zending, denk je. Want soms is het héél voordelig om die wél in ontvangst te nemen... Ook als je vriendin op jouw naam iets besteld heeft, kan dit belangrijk zijn.

Ook indien de postbode een fout heeft gemaakt bij het overschrijven van de naam...

vtec
Topic Starter

#3 , 19 sep 2011 11:33

Geen idee : eigen huis zonder hypotheeklast, alle nutsvoorzieningen gedomicilieerd, geen openstaande facturen, geen rekeningen in het rood... Bij haar weten niet.

Dat laatste zou kunnen, maar erg vreemd zijn gezien er maar 1 gemeenschappelijke letter in onze namen zit. Als het Postpunt weigert het AS mee te geven zal ik hen vragen om het AS retour te zenden met de vermelding bestemmeling onbekend & het document waarmee het AS moet afgehaald worden bijhouden.

Reclame

JPV

#4 , 19 sep 2011 11:44

dan idd het beste wat je kan doen. Vraag aan de postbeambte sowieso dat je even de enveloppe kan zien, dan weet je mss al wat het probleem is.

Terug naar “Archief”