Begin augustus kreeg ik een telefoontje van Tono International of ik interesse had in een actie waarbij mij een 'gratis' onderbroek zou worden opgestuurd - ik zou enkel 2,90 euro verzendingskosten moeten betalen. Het leek mij geen kwaad te kunnen en - dom achteraf gezien - gaf ik mijn gegevens op. Enkele weken geleden kreeg ik dan een 'inleidende' brief waarin stond dat ik 'zonder tegenbericht' van mijn zijde mij om de 2 maanden van die onderbroeken (deze keer tegen heel wat hogere prijzen) zouden worden gestuurd!! Dit had de man aan de lijn mij uiteraard niet verteld. Deze zendingen annuleren zou heel eenvoudig zijn: per post, telefoon of internet/e-mail en zou kunnen zodra ik het welkomstpakket zou ontvangen.
Vandaag ontving ik dan het welkomstpakket, met bijgevoegde brief en overschrijvingsformulier voor de 2,90 euro verzendingskosten. Het telefoonnummer op de brief heb ik gebeld, maar dat was gesloten ONDANKS dat mijn telefoontje ruim binnen de openingsuren vielen die nota bene werden opgezegd door het apparaat!!! Nu heb ik maar een mail gestuurd naar het vermelde e-mailadres (
klantenservice@provea.ch) met de vraag geen verdere zendingen meer te willen ontvangen en mijn tussen aanhalingstekens 'abonnement' op te zeggen.
Nu heb ik veel hierover gevonden op internet en ben ik bang geworden dat ze mijn mailtje zullen negeren en me alsnog zullen blijven sturen! Bovendien wordt er gewaarschuwd dat je de pineut bent zodra ze over je rekeningnummer beschikken, en zodoende weet ik niet of ik wel de verzendingskosten van het welkomstpakket zou betalen.
Wat moet ik doen en wat zijn mijn rechten? Alvast bedankt!