domiciliering bij familie gevolgen

althor
Topic Starter

domiciliering bij familie gevolgen

#1 , 20 sep 2011 10:20

Eerst en vooral: Ik ben een Belg. Maar ik ben wel gedomicilieerd in Italie bij men ouders.
Mijn probleem is het volgende: Ik ben geen student meer en zou graag zo snel mogelijk beginnen werken en me inschrijven bij de vdab, etc. Het probleem is dat ik me daarvoor moet laten domicilieren. Ik heb bijgetekend op mijn kotadres, waar ik de voorbije jaren zat zonder er goed bij na te denken, maar blijkt dus dat ik me daar niet kan laten domicilieren. Nu vroeg ik me af of ik me bij familie die in de buurt woont zou laten kunnen domicilieren, ook al woon ik daar niet, en welke gevolgen dat dat met zich meebrengt voor mijn nonkel en tante. Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 sep 2011 22:00

Zoek hier eens op woord 'domicilie' dan ga je een reeks van nadelen te lezen krijgen.
Natuurlijk als je een goede verstandhouding hebt met de familie is er geen vuiltje aan de lucht.
Kan er een aparte woongelegenheid zijn of is het echt inwonen.
Dan kunnen er wel enkele belastingtechnische aspecten zijn.
PS ook eens aan uw RB denken als je terugkomt ofwel een B aanvragen ofwel je I rijbewijs laten registreren in de gemeente, anders kan je bij verlies of diefstal terug naar Italië om een ander.

althor
Topic Starter

#3 , 20 sep 2011 22:47

alvast bedankt voor de spoedige reactie. Ik vroeg me anders ook af hoe het komt dat ik me niet zou kunnen laten domicilieren op mijn huidig kotadres? Wat zouden de mogelijke gevolgen voor mijn kotbaas kunnen zijn? Is het wettelijk mogelijk op een kotadres je domicilie te hebben?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 sep 2011 23:20

Contractueel niet toegelaten gezien een studentencontract.
In de contracten (via Kotweb) dus van de univ zelf staat het ook zeer duidelijk.
Deze contracten lopen enkel over het academiejaar en dus niet tijdens de grote vakantie (2de zit uitgezonderd).
Dus al zeker niet naleven contractuele overeenkomst.
Normaal zou het kunnen.
Huisbaas kan zich wel indekken door aan politie(kwartieragent) te vragen geen inschrijvingen toe te staan zonder dat de kwartieragent verwittigd wordt.

Terug naar “Archief”