drinkwater aansluiting

xena
Topic Starter

drinkwater aansluiting

#1 , 20 sep 2011 17:05

.
Laatst gewijzigd door xena op 21 okt 2011 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 sep 2011 17:52

Keuringsattest voor water ??

Voor gas ja !

Ik leg en legde overal zelf mijn waterleidingen, nooit probleem gehad.

Je moet wel zien dat er een terugslag klep voor de meter is, heb vorig jaar nog bij mijn zoon nieuw bouw de leidingen gelegd en is aangesloten geweest zonder probleem.

Of zou het misschien terug jobs creeeren zijn ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 20 sep 2011 18:24

"Bij wijziging of uitbreiding van de installatie gebeurt een bijkomende keuring. Indien de installatie niet aan de technische voorwaarden voldoet, kan de VMW niet starten met het leveren van drinkwater."

bron: http://www.vmw.be/nl/content/195/keurin ... laties.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

denlowie

#4 , 20 sep 2011 18:26

Ja heb dit zo net ook gelezen, maar hier bij ons hebben we verleden jaar geen enkel probleem gehad !

Het is misschien mogelijk dat deze man van de waterleiding dit zelf keurde ?

westhoek

#5 , 20 sep 2011 19:39

Ja heb dit zo net ook gelezen, maar hier bij ons hebben we verleden jaar geen enkel probleem gehad !

Het is misschien mogelijk dat deze man van de waterleiding dit zelf keurde ?
Dat is mogelijk, kijk eens in je papieren, je zou daarvan in principe een verslag moeten hebben met als hoofding ' Keuringsverslag van de binneninstallatie voor drinkwater, volgens het 'Technisch reglement voor water bestemd voor menselijke aanwending'. Met je naam en alle gegevens erop en de soort keuring.
Linksboven staat het Logo van SVW. Volgend jaar veranderd de naam in 'Aqua Flanders'
Staat ook allemaal te lezen op de link aangegeven door Roharo.

denlowie

#6 , 20 sep 2011 20:13

Dat is mogelijk, kijk eens in je papieren, je zou daarvan in principe een verslag moeten hebben met als hoofding ' Keuringsverslag van de binneninstallatie voor drinkwater, volgens het 'Technisch reglement voor water bestemd voor menselijke aanwending'. Met je naam en alle gegevens erop en de soort keuring.
Linksboven staat het Logo van SVW. Volgend jaar veranderd de naam in 'Aqua Flanders'
Staat ook allemaal te lezen op de link aangegeven door Roharo.

Ge heeft nog gelijk daarbij, heb even aan zoon gevraagd, en er is iemand eerst geweest om de aansluiting te bekijken als alles volgens de regels was gedaan en ook om een bestek te maken, en wat er juist nog moest gebeuren.

En dan de week nadien hebben ze het water aangesloten.

Ik wist niet dat dit een keuring was.

De elektriciteit heb ik ook gedaan en dat is gekeurd daar Vincot.

xena
Topic Starter

#7 , 21 sep 2011 14:13

.
Laatst gewijzigd door xena op 21 okt 2011 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

westhoek

#8 , 21 sep 2011 14:26

En de vraag is waarom ze zich niet in orde hebben gezet ? MAar ik heb een vermoeden van wat het antwoord kan zijn.
Opmerking is ook waarom de ouders en/of verantwoordelijken zich niets aantrekken van de kinderen (als je er hen toch bij sleurt om emoties los te weken).
Het technisch reglement is er niet zomaar gekomen. Het is er gekomen om vooral kinderen te beschermen in de eigen woning en kinderen te beschermen die in de nabijheid en verder wonen zodat ze zich ongestoord kunnen wassen, spelen en ervan drinken. (ook volwassenen, bejaarden).
Een nieuwe keuring was nodig gezien een ingrijpende verandering en daarom kregen ze een tijdelijke aansluiting voor de kinderen. 2 jaar tijd dus om aanpassingen te doen om de kinderen te beschermen en vooral de andere mensen en kinderen die inde buurt wonen zodat er geen bezoedeling kan plaatsvinden vanuit die woning.
Denk maar eens aan je medemens en vooral kinderen.
Elke keer de eigen verantwoordelijkheid afschuiven : ik heb er een hekel aan.

Terug naar “Archief”