Dit is de eerste maal dat ik dit doe, nog nooit van een forum gebruik gemaakt.
Heb de ganse dag aan de telefoon gehangen, op de typisch Belgische manier van instantie naar instantie gestuurd, van kas naar muur zonder ophouden en zonder antwoord te krijgen op mijn vraag. Dit is mijn situatie :
Ik heb het geluk gehad recent een appartement te kunnen aankopen, mijn eerste aankoop, allemaal geweldig natuurlijk.

Voor een groot deel van de week ben ik in het buitenland, het appartement is voor mij alleen sowieso wat groot, daarom (ook voor de financiele last wat draagbaarder te maken) wou ik een deel hiervan verhuren. Te verstaan één grote kamer (in 2 delen slaapkamer, leefkamer), eigen inkomhal, eigen aparte badkamer, en keuken(gemeenschappelijk dan wel). Ik blijf zelf wel daar wonen en gedomicilieerd.
Voor het fiscaal aspect, lening en premies en dergelijke staat het ingeschreven als mijn eerste en enige woningn en dus ook hoofdverblijfplaats.
- Mag ik wel een deel verhuren?
- Is dit dan "onderhands" verhuren met een contract van onderlinge overeenkomst of moet het volgens een gerigistreerd contract volgens de woninghuurwet?
- Heeft dit gevolg voor de fiscale voordelen die ik nu geniet?
Ik ben ontzettend dankbaar voor alle informatie hieromtrent.