Welke nationaliteit heb je, Malis?
Op basis van welke documenten ben je naar België gekomen? Heb je een kortverblijf aangevraagd en een 3ter ontvangen van de gemeente? Of heb je een verblijf van langere duur? Zo ja, in welk register ben je dan ingeschreven?
Hoe heb jij een huurcontract kunnen afsluiten?
Indien je geen legaal verblijf hebt in ons land (en niet in regel kan zijn met de mutualiteit/verzekerbaarheid), kom je enkel in aanmerking voor dringende medische hulp verlening, maw, mits een attest van de dokter kan het OCMW deze medische kosten ten laste nemen. Maar dat is het zowat vrees ik. Eventueel kan je ook nog beroep doen op voedselpakketten of kledij, maar dat is een individuele beslissing (betreft materiële hulp) van het OCMW.
ben geen vlucteling uit holland ben bezig met vaste inschrijvind hier in belgie en bezig met inschrijving in bevolkingsregisterAangezien u geen verblijfsvergunning hebt en bijgevolg niet in het bevolkingsregister bent ingeschreven hebt u nergens recht op.
En als vluchteling uit "holland" hebt u ook niet het statuut van politiek vluchteling....
maar ik ben bezig met mij inschrijving als ik hier al bewijs van heb is dat zomaar iemand van de eu he...Zoals ik al zei: u bent hier niet ingeschreven, bijgevolg geen steun.
Ook voor equivalent leefloon moet men ingeschreven zijn in het bevolkingsregister.
Zoniet kan de hele EU effe naar België afzakken voor een leefloon.
Eq. leefloon of financiële steun aan vreemdelingen zal nooit op jou toegepast kunnen worden. Als EU-burger vloei je automatisch door naar de leefloonwet.en weet iemand hoehet dan zit met een equivalent leefloon ?
Of EU-burger in vreemdelingenregister, maar inderdaad, dat laatste zal idd een struikelblok kunnen zijn. DVZ zal een aantal bewijzen willen zien bij de aanvraag (doorgestuurd door de gemeente). Een reële kans op werk is aangewezen alsook toegevoegde diploma's zijn een pluspunt."een vreemdeling ingeschreven in het bevolkingsregister"
U bent nog niet ingeschreven....u bent er "nog mee bezig"......daarom kan het OCMW niets doen.
Het valt ook niet uit te sluiten dat inschrijving zal geweigerd worden zolang u economisch niet-actief bent.
Of EU-burger in vreemdelingenregister, maar inderdaad, dat laatste zal idd een struikelblok kunnen zijn. DVZ zal een aantal bewijzen willen zien bij de aanvraag (doorgestuurd door de gemeente). Een reële kans op werk is aangewezen alsook toegevoegde diploma's zijn een pluspunt."een vreemdeling ingeschreven in het bevolkingsregister"
U bent nog niet ingeschreven....u bent er "nog mee bezig"......daarom kan het OCMW niets doen.
Het valt ook niet uit te sluiten dat inschrijving zal geweigerd worden zolang u economisch niet-actief bent.
Andere categoriën van niet-actieve EU-burgers dienen aan te tonen dat ze een bewijs van REEDS voldoende bestaansmiddelen hebben, waarbij o.a. een invaliditeitsuitkering, een vervroegd pensioen, een ouderdomsuitkering of een uitkering van de arbeidsongevallen- of beroepsziektenverzekering in aanmerking worden genomen.
Maw, het komt op hetzelfde neer: DVZ wil vermijden dat je financieel onafhankelijk bent van de Belgische schatkist.