Dakwerker komt niet opdagen...

suusje
Topic Starter

Dakwerker komt niet opdagen...

#1 , 22 sep 2011 02:50

Wat kan je doen als een dakwerker,na het ontvangen van een voorschot van 3000 euro(in april),niet komt opdagen?
Eigenlijk hadden de werken op 2 juli moeten van start gaan,maar zonder enige reden kwam hij niet opdagen. Enkele malen heeft hij per sms of mail laten weten op een bepaalde dag alsnog aan de werken te beginnen,soms beweert hij onderweg te zijn,maar in de file te staan om daarna weer niet meer bereikbaar te zijn voor langere periode :? . Wij hebben het gevoel dat deze man bewust een spelletje met ons speelt.Verder reageert hij niet op mail of telefoon. Ook op een aangetekend schrijven met de mededeling dat wij hem tot 20 augustus de kans geven om alsnog de werken uit te voeren,en dat we anders genoodzaakt zijn hem in gebreke te stellen kwam geen reactie.
Omdat wij voor deze renovatie een lening zijn aangegaan en daar in totaal zo'n 1000 euro kosten op moesten betalen,wou ik ook weten of wij hem daar aansprakelijk voor kunnen stellen,behalve de 3000 euro voorschot kunnen wij aan dat geld niet aan zonder zijn factuur,en de lening zal binnen enkele weken komen te vervallen :( .
Mvg Suusje

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 sep 2011 09:42

Heb je zijn btw nr dus 0123456789..... eens kijken op
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... nform.html" onclick="window.open(this.href);return false;
daarna onderaan staatsblad nemen en eens kijken of de 'firma' nog bestaat.
Gezien het tijdsbestek misschien een advocaat raadplegen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 sep 2011 11:02

3000 € VOORSCHOT??? Hoeveel zou dat dak van jullie dan kosten? Het lijkt mij allezins een heel hoog voorschot.

Reclame

suusje
Topic Starter

#4 , 22 sep 2011 12:07

We hadden al opgezocht,de firma bestaat,en is niet failliet ofzo.
3000 euro is een voorschot dat hij vroeg op een totaalprijs van 10.000 euro,dat is wel voor 2 daken eigenlijk(hoofd en bijbouw)

Creatief

#5 , 22 sep 2011 13:54

Heb je zijn btw nr dus 0123456789..... eens kijken op
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... nform.html" onclick="window.open(this.href);return false;
daarna onderaan staatsblad nemen en eens kijken of de 'firma' nog bestaat.
Gezien het tijdsbestek misschien een advocaat raadplegen.
Bedankt voor deze link, Franciscus. Ik ben daar ook eens gaan rondneuzen en heb ook extra info gevonden.
Zo diep was ik nog nooit op deze internetsite geweest. Thanksi :o

Terug naar “Archief”