ontslag dringende reden

revisor
Topic Starter

ontslag dringende reden

#1 , 22 sep 2011 18:26

Is een grote discussie over een factuuropmaak met juiste prijs een reden tot ontslag wegens dringende reden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
revisor
Topic Starter

#2 , 22 sep 2011 18:51

Het vervolg van de feiten is dat de Mevrouw die de factuur heeft opgemaakt uitzinnig wordt waarbij de directie zich afvraagt wat er aande hand is?

JPV

#3 , 23 sep 2011 07:33

je zal een héél stuk uitgebreider moeten zijn. Wat staat er in de ontslagbrief EXACT? Puur op basis van deze 2 zinnen kan je onmogelijk uitmaken of een dringende reden goed gemotiveerd is.

Als je de werknemer bent/vertegenwoordigt: wat is de motivering van de werkgever én wat is jouw versie van de feiten?
Als je de werkgever bent/verteggenwoordigt: wat is er volgens jullie gebeurd, wat is er in de ontslagbrief geschreven qua dringende reden?

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 sep 2011 14:33

Inderdaad een héél vaag verhaal. Tussen wie gaat de discussie over de factuur? Tussen een werknemer en een klant? Tussen een auditor / revisor (zoals uw nick ;-) / controleur en een werknemer? Tussen de directie en de werknemer? Wie heeft de factuur opgemaakt? De werknemer, een leverancier, ...? Is de werknemer al ontslagen of niet?

Zoals JPV dus zegt: misschien kan u best het volledige verhaal posten in plaats van een paar flarden. Nu kan niemand u goed advies geven.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

revisor
Topic Starter

#5 , 12 okt 2011 21:19

Wat jullie bedoelen heb ik ondertussen begrepen. Mijn oude werkgever stelt een dading voor voor het netto-loon te betalen. Is het niet zo dat hij hierbij de RSZ en de belastingsbijdragen ontloopt in vergelijking met een gewone verbrekingsvergoeding waar wel RSZ en belastingen moeten betaald worden ?

JPV

#6 , 12 okt 2011 21:36

en dat jij geen sociale rechten opbouwt.

Terug naar “Archief”