curator laat niets weten

jozefa
Topic Starter

curator laat niets weten

#1 , 29 sep 2011 18:24

faillisement werd uitgesproken over huurders van mijn handelspand

heb reeds met curator gesproken en hij zou mij iets laten weten

nu hoor ik dat curator met huurders en (geinteresseerde voor een klein beetje materiaal aangekocht door huurders te kopen(ander materiaal word gehuurd aan ons)in de zaak geweest is zonder mij te verwittigen,ik had hem 2 weken voordien gevraagd om mijn inventaris van materiaal te mogen nakijken (geen antwoord!

die geinteresseerden bellen mij om het pand te huren en ik weet niet wat ik mag doen

na kontakt curator zegt hij eerst verkoop en dan laat ik iets weten op de vraag waarom hij mij dat niet laat kopen zegt hij ja ik ken dat!en dan word het gebruikt voor wat aan u verschuldigt is en is er geen geld

mag dat en kan dat zomaar!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 okt 2011 18:05

Faillissementswet Art. 46. (§ 1.) Na hun ambtsaanvaarding beslissen de curators onverwijld of zij de overeenkomsten die gesloten zijn voor de datum van het vonnis van faillietverklaring en waaraan door dat vonnis geen einde wordt gemaakt, al dan niet verder uitvoeren. <W 2005-07-15/38, art. 3, 010; Inwerkingtreding : 11-08-2005>
De partij die de overeenkomst met de gefailleerde heeft gesloten, kan de curators aanmanen om die beslissing binnen vijftien dagen te nemen. Indien geen verlenging van termijn is overeengekomen of indien de curators geen beslissing nemen, wordt de overeenkomst geacht door toedoen van de curators te zijn verbroken vanaf het verstrijken van deze termijn; de schuldvordering van de schade die eventueel verschuldigd zou zijn aan de medecontractant wegens de niet-uitvoering, wordt opgenomen in de boedel.
Indien de curators beslissen de overeenkomst uit te voeren, heeft de medecontractant recht, ten laste van de boedel, op de uitvoering van de verbintenis in zoverre zij betrekking heeft op prestaties geleverd na het faillissement.

Laatst omhoog gehaald door jozefa op 20 okt 2011 18:05.

Reclame

Terug naar “Archief”