huurwaarborg voor curator

jozefa
Topic Starter

huurwaarborg voor curator

#1 , 30 sep 2011 22:52

de huurder van mijn handelspand is failliet er is geen activa dus geen geld in failliesement om schuldenaars te betalen

er staat een huurwaarborg bij de bank maar die is er niet voor mijn schuldeis te betalen

de curator zegt dat het dient om de kosten van rechter en curator te betalen en dat ik als verhuurder op de 2de plaats kom met andere woorden er is niets voor mij

is dat wettelijk correct???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 sep 2011 23:01

Gerechtskosten en curator gaan inderdaad voor.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 okt 2011 01:05

Ik heb toch mijn twijfels.

Luik (7e k.) 16 september 2003
JLMB 2004, afl. 22, 977 en http://jlmbi.larcier.be" onclick="window.open(this.href);return false; (10 juni 2004).

Enkel de kosten en erelonen die betrekking hebben op de verkoop door de curator van een goed waarop een bijzonder voorrecht rust, kunnen ten laste gelegd worden van de schuldeiser die de titularis is van dit voorrecht.

De bijzondere bevoorrechte schuldeiser moet geen andere kosten en honoraria dragen van de curator, zelfs indien de andere activa dan het goed waarop een bijzonder voorrecht rust, niet volstaan om hem te betalen.

Reclame

mava105

#4 , 01 okt 2011 12:52

Destijds dikwijls falingen meegemaakt in de Horeca. Curator moet de huurwaarborg vrijgeven voor het herstellen van de huurschade. Hij mag hem niet inhouden voor het delgen van andere schulden.

ganapathi tantra

#5 , 01 okt 2011 18:49

voor zo ver ik ookover de nodige ervaring beschik is dat idd ook zo. Die huurwaarborg daar hebt u als eerste recht op en wat die curator uit zijn duim zuigt moet u niet aanvaarden.
Ze houden er in vele gevallen idd eigen meningen op na. Het spreekwoord " De eikel zit nooit ver van de lul" is daar zeker bij van toepassing. Ik ben tot vandaag de dag nog geen
curators tegen gekomen die zoals de wet het eist staan voor het belang van de schuldeisers. Hun eerste belang is meestal hun eigen belang . Zelf heb ik eens een curator moeten dagvaarden om te bekomen wat van ons was.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

jozefa
Topic Starter

#6 , 17 okt 2011 17:39

hartelijk dank voor uw reacties maar ik heb toch de huurwaarborg moeten aftekenen ten voordele van curator er is bijna geen activa en hij wil de sleutel van mijn pand niet teruggeven hij zegt als ik de waarborg niet krijg ben ik op zoek naar een huurder en dat kan lang duren en geld voor bezetting uitkering is er niet!!!!
dan denk je als verhuurder dat je iets in je handen hebt met een waarborg maar je hebt niks
curator=dictator
wees gewaarschuwd88

scorpioen

#7 , 17 okt 2011 17:58

Brief schrijven aan de voorzitter van de rechtbank van koophandel waarin u de handelwijze van de curator uiteenzet.

Terug naar “Archief”