Graag jullie raad ivm de volgende situatie :
3 Jaar geleden heb ik een advocaat ingeschakeld om mij te verdedigen in een zaak van slagen en verwondingen. Al van in het begin vond ik onze samenwerking al niet super vlot gaan ( zo deed hij precies altijd een beetje zijn eigen zin , en luisterde niet altijd naar wat ik te vertellen had). Maar goed , al bij al het pleiten deed hij wel goed , en had ook geen zin om een andere te moeten zoeken.
Dit is een beetje een algemen schets van de situatie, waar het om gaat is dat hij zich niet aan de ( mondelinge ) prijsafspraken houdt. Zo heb ik 2 keer een voorschot betaald ( 1200 euro in totaal ) , en telkens als ik vroeg of ik nog veel zou moeten betalen en wat de kosten tot nu toe zijn , deed hij ontwijkend op de vraag. Wat ik wel belangrijk vindt is dat hij me toen gezegd heeft dat dit voorschot zo goed als voldoende zou zijn ( hij zei letterlijk : nog een beetje ) , en dat hij mij heeft gezegd dat hij "niet de volle pot " , m.a.w. niet 100 euro per uur ( dit vermelde hij als zijn uurloon in het begin ), zou vragen buiten bij het eindpleidooi .
Nu komt het , ik kreeg in januari een brief waarin stond dat hij de zaak bëeindigd heeft , en dat ik binnen afzienbare tijd een eindfactuur ontvang. En nu krijg ik vorige week ( 9 maand na die brief ) een factuur van 1500 euro in de bus ( hier is het voorschot al van afgetrokken ) .
Is dit normaal ? En kan ik hier wel iets aan doen ? Weet niet of contact met stafhouder wel nut heeft in deze situatie ?
Alle info en tips van harte welkom.