SABAM - sporttraining - eigen dj-mix

Forezka
Topic Starter

SABAM - sporttraining - eigen dj-mix

#1 , 13 okt 2011 13:07

Hallo,

wij zijn onlangs gestart met een nieuwe gevechtsportclub.
Al vlug kregen we de vraag of het niet mogelijk was om wat muziek af te spelen tijdens de trainingen.
Nu stelden we ons de vraag, of het nodig is om hier SABAM op te betalen?
Het zou gaan om een DJ-mix die we zelf in elkaar steken.

mvg,
Kenneth

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jojan

#2 , 13 okt 2011 13:53

Tenzij het rechtenvrije muziek zou zijn, zou u in principe wel SABAM moeten betalen.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 okt 2011 15:34

Tenzij deze gevechtsportsclub enkel uit familieleden bestaat, maar dat zal wel niet het geval zijn? ;)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

jojan

#4 , 13 okt 2011 16:28

Zelf zingen mag voorlopig nog wel zonder SABAM te betalen ;-)

Franciscus

#5 , 13 okt 2011 16:45

Een club heeft geen familie.

float

#6 , 14 okt 2011 09:31

SABAM is enkel te betalen voor de uitvoerders die bij hun zijn aangesloten.

Lanox

#7 , 14 okt 2011 09:43

Vanaf nu gevechtssporttraining op panfluitmuziek. :mrgreen:

Redrum

#8 , 14 okt 2011 09:52

SABAM heeft niks te zien met uitvoerders, enkel met auteurs.

Zelfs als je door hen auteursrechterlijk beschermde muziek enkel speelt op panfluit moet je betalen.

Franciscus

#9 , 14 okt 2011 09:57

Het is nl Sabam en de 'billijke vergoeding'

jojan

#10 , 14 okt 2011 10:22

volgens SABAM: Alleen in volgende gevallen kan je spreken van volledige "rechtenvrije" muziek waarvoor geen SABAM- en/of IFPI/RIAA toelating vereist is:
a) muziek van auteurs en/of componisten die nergens bij een auteursvereniging zijn aangesloten en die niet bij een producent is uitgebracht;
b) muziek waarvan de langstlevende rechthebbenden al meer dan 70 jaar overleden zijn (= wettelijke beschermingsduur van het auteursrecht), en waarvan de betrokken opname bij een label (naburige rechten) ook niet meer beschermd is.

Gebruiker21

#11 , 14 okt 2011 11:51

Iedereen de aflevering van BASTA gezien? Volgens SABAM betaal je ALTIJD, zelfs al gaat het om fictieve muzikanten! Ik begrijp echt niet dat deze uitzending voor SABAM niet dezelfde gevolgen gehad heeft dan de uitzending over de belspelletjes.

SABAM is maffia, dat is met die BASTA aflevering dubbel en dik bewezen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jojan

#12 , 14 okt 2011 12:32

here. here. SABAM vraagt zelfs "bilijke vergoedingen" aan artiesten die niet zijn aangesloten en hun eigen muziek spelen en hun eigen geschreven teksten zingen. - maar dat wijkt natuurlijk af van de vraag van de topic starter.

Redrum

#13 , 14 okt 2011 13:17

here. here. SABAM vraagt zelfs "bilijke vergoedingen" aan artiesten die niet zijn aangesloten en hun eigen muziek spelen en hun eigen geschreven teksten zingen. - maar dat wijkt natuurlijk af van de vraag van de topic starter.
SABAM vraagt geen billijke vergoedingen, dat is een andere organisatie.

Als we willen dat SABAM het spel correcter speelt (en dat is zeker nodig), moeten we zelf ook wel correcte informatie gebruiken.

float

#14 , 14 okt 2011 13:34

SABAM heeft niks te zien met uitvoerders, enkel met auteurs.

Zelfs als je door hen auteursrechterlijk beschermde muziek enkel speelt op panfluit moet je betalen.
Ik bedoelde inderdaad auteurs...

Gebruiker21

#15 , 14 okt 2011 14:06

SABAM vraagt geen billijke vergoedingen, dat is een andere organisatie.
Hè? Welke organisatie vraag dergelijke vergoedingen? Da's toch absurd? Ik heb ook in een groepje gespeeld dat eigen muziek speelde. Nooit van zo'n organisatie gehoord. (Ben wel al enkele jaren gestopt met dat groepje.)

Terug naar “Archief”