op straat zetten

naamloosje
Topic Starter

op straat zetten

#1 , 22 okt 2011 16:14

goeiemiddag,

misschien kunnen jullie me helpen.

Mijn ouders zijn gescheiden.
Ik woon nu bij mijn vader, en zijn nieuwe vriendin.
omdat er constant ruzzie is tussen mij en zijn nieuwe vriendin.
Omdat ze haar dochter wel alles toelaat en mij niet, wil mijn vader mij er nu uit gooien.

Ik werk nu al een jaar.

Maar kan dit wettelijk zomaar?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 22 okt 2011 16:37

Als je gedomicilieerd bent bij je vader, kan hij je niet zomaar plotsklaps buitengooien, maar na een tijdje zal je misschien moeten overwegen een oplossing te zoeken. Want dit is voor niemand fijn. niet voor je vader, niet voor zijn vriendin en jou.
Als je wenst te blijven bij je vader, zul je moeten proberen te achterhalen wat precies de pijnpunten zijn: wat zijn de dingen die je niet "mag". Zijn het overdreven eisen? Of kan je er in komen dat het voor je vaders vriendin belangrijke zaken zijn. Verschil zal je altijd merken tussen de behandeling van haar eigen dochter en jou... Dat is het vaak het probleem bij Nieuw Samengestelde gezinnen. Maar hier iets ter overweging: Zijn het misschien zaken die te maken hebben met het feit dat je al je eigen loon verdient en haar dochter nog schoolloopt? Of zaken met betrekking tot het leeftijdsverschil tussen jullie?
Ik stel een paar vragen zodat je voor jezelf kan nagaan waar de knopen liggen. Dat hoef je ons niet te vertellen.