Rijden met voorl. rijbew. op verboden moment

_ivan_
Topic Starter

Rijden met voorl. rijbew. op verboden moment

#1 , 12 nov 2011 20:29

Ik ben in het bezit van een voorlopig rijbewijs B (18 maanden) en mag dus niet rijden van vrijdag tot en met zondag tussen 22 uur en 6 uur 's ochtends de dag erna.

Normaal gezien houd ik mij altijd strikt aan die regel. Aangezien ik altijd 's avonds werk, betekent dit dat ik vaak collega's moet aanklampen in de hoop een lift te versieren (met name op vrijdag- en zondagavonden). 99 keer op de 100 lukt dat ook. Alleen dreigt het morgen niét te lukken.

Nu vroeg ik mij af: stel dat ik het erop waag toch zelf terug te keren (zonder L dan) en iets aan de hand zou hebben, ben ik dan verzekerd?

Alvast bedankt,
Ivan

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#2 , 12 nov 2011 20:47

uw verzekeringsvoorwaarden zijn strikt verbonden aan de erkenning van uw rijbevoegdheid. Dus heel simpel NEEN !
Je kan maar bij wijze van spreken maar een heel klein beetje rijden. Maar als ge maar een heel klein beetje gedronken hebt
dan ben je ook al gejost. snap j'em
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Drone

#3 , 12 nov 2011 21:30

als ge 's avonds met uw L van en naar het werk rijd, durven de meeste agenten dat wel eens door de vingers zien.

maar strikt genomen mag het niet

Reclame

float
Juridisch actief: Ja

#4 , 13 nov 2011 08:55

Dan zijn die politieambtenaren in fout. Dat is onverantwoord. De verzekering dekt u niet in dat geval.

Terug naar “Archief”