In mijn polis staat er niets van occasionele of vaste chauffeurs vermeld. Er staan ook geen chauffeursnamen in vermeld.Idd, occasioneel mag ik ook anderen met mijn wagen laten rijden. Vanaf het moment dat het op regelmatige basis is, is het wel iets anders. Dan moet die persoon ingeschreven worden bij de verzekering. Maar dat er af en toe eens iemand anders met mijn wagen rijdt, is dus geen probleem. Ik denk dat dit met de meeste verzekeringen (los van bedrijfswagens dan) wel het geval is?
Neen is gewone BA. Bestuurder is inderdaad niet gedekt voor zijn lichamelijke schade.@Roharro: Is dat dan geen BA+. Normaal ben je als bestuurder zelf niet gedekt voor lichamelijke schade door de burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering? Een verzekering nemen op naam X en persoon Y dagdagelijks (regelmatig) met je auto laten rijden mag niet. Tenslotte is de premie voor een deel berekend op de voorgeschiedenis van diegene die de verzekering neemt, de gebruikelijke bestuurder. En als ik mij niet vergis, dan is dat zelfs een reden voor de verzekering om ingeval van een ongeval zich terug te trekken.
Er is inderdaad geen honderd percent gelijkheid in de voorwaarden. Dat kan ook de prijsverschillen verklaren. Goedkopere polissen zullen gemiddeld meer beperkingen inhouden dan andere. Bijv. voorwaarden om jonge chauffeurs te verzekeren kunnen zeer zeer uiteenlopend zijn.Ippa, uw vraag gaat dan ook over voorwaarden die een verzekeringsmaatschappij stelt. Uiteraard kan dit verschillen van maatschappij tot maatschappij. Dit is geen juridische materie. Vandaar dat u hier "tegenstrijdige" antwoorden krijgt: indien ik dingen uit mijn voorwaarden citeer, zijn deze uiteraard anders dan voorwaarden van anderen posters hun polis.
Iedereen wéét hier dus perfect wat in zijn eigen polis staat, maar niemand weet (nogal logisch) wat er in uw polis staat. Uw uitspraak "doch hier is niemand die het écht weet." is dus onterecht, en u hebt reeds een correct antwoord gekregen: als de voorwaarden van uw huidige maatschappij niet voldoen, stap dan over naar een andere!