Pagina 1 van 1
opzeggen van bestelbon
Geplaatst: 21 nov 2011 16:38
door danielle 58
ik heb een bestelbon getekend voor het plaatsen van screens.
Dit gebeurde half juni 2011, ze beloofden om de screens te plaatsen na het verlof (juli).
Twee weken geleden zijn ze hier aangekomen met de screens, maar verkeerde screens.
Zonder enige verwittiging zijn we nu weeral een tweetal weken verder.
Ik ben verleden week mijn beklag gaan doen bij de firma, de baas was er niet, hij ging contact opnemen.
Nog altijd niks gehoord; ik ben helemaal niet tevreden over de gang van zaken en wil mijn contract opzeggen.
Kan ik hier onderuit zonder kosten. Ik heb nog geen voorschot betaald.
Hoe ga ik te werk?
Dank bij voorbaat
Re: opzeggen van bestelbon
Geplaatst: 21 nov 2011 17:40
door Franciscus
Screens???
Los van dat.
Belgische firma?
Wat zijn de verkoopvoorwaarden die vermeld zijn op de bon?
Wat is de levertijd op de bon.
Is er al een schriftelijke communicatie geweest.
Zoniet een Aangetekend Schrijven naar de firma.
Hierin vermeld je alle nuttige gegevens dus ook de telefoongesprekken met datum en algemene inhoud als uw plaatsbezoek aan de firma.
U geeft de firma nog X weken (naargelang de gegevens van de bestelbon) dat ze de 'screens' moeten komen 'plaatsen?' bevestigen ophangen ?????
U stuurt de brief zowel aangetekend als per gewone post.
Gezien we geen bedrag hebben kan ofwel de vrederechter (tot €1860) ofwel eerste aanleg bevoegd zijn.
Re: opzeggen van bestelbon
Geplaatst: 21 nov 2011 19:29
door danielle 58
screens is een roldoek aan de buitenzijde van het raam. Merk X
er staat geen leveringsdatum op de bestelbon.
het was voor € 1450, maar er is geen voorschot betaald.
Contact opgenomen met firma via mail, en persoonlijk mijn beklag gaan doen
Re: opzeggen van bestelbon
Geplaatst: 21 nov 2011 19:40
door Franciscus
Dan zal je dus in eerste instantie de datum zelf moeten bepalen.
neem x (3) weken na de periode dat men kan reageren op de brief (2)
Maar wat staat er bij hen in hun algemene voorwaarden??
PS geen merken noemen verwijder die dadelijk uit uw posting.
Nu zie bij die firma eens op hun website onder plaatsing specialisten en onder nieuws ....eerste item een prijs voor communicatie.
Ik vermoed evenwel dat u enkel contact had met een dealer... dus contact met de producent kan wel wat opleveren.
Firma blijkt ook iets met duidelijke leveringstermijnen te hebben ...duidelijke afspraken dus.
Vraag desnoods een andere plaatsingsfirma mocht dat mogelijk zijn.
U respecteert dan wel de producent maar niet de plaatser.
Wij hebben dat jaaaren geleden ook gehad met onze ramen uiteindelijk plaatsingsfirma in faling maar producent was bereid onze ramen via een andere firma te laten leveren en plaatsen.
Enkele jaren later hebben deze ( een Luxemburgse firma) ook de rest van ons huis mogen leveren en plaatsen.
Re: opzeggen van bestelbon
Geplaatst: 22 nov 2011 11:51
door danielle 58
sorry voor de merknaam.
Het is dus een Belgische firma.
Ik had inderdaad alleen contact met een dealer.
In eerste instantie ga ik contact opnemen met de firma.
Hartelijk bedankt voor de uitleg
met vriendelijke groeten en ik hou u op de hoogte.