Dubbel getekend?

anoniemeartiest
Topic Starter

Dubbel getekend?

#1 , 21 nov 2011 23:56

Stel ik heb een overeenkomst met een partij gesloten t.b.v mijn diensten als artiest. In het contract staat opgenomen dat zei het alleenrecht hebben over jou. Wat gebeurt er als ik nogmaals eenzelfde contract tekenen met een derde partij. Is deze dan nog rechsgeldig?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 nov 2011 00:01

U zal elk contract moeten nakomen en gelet op de contradictie het eerste.
Enkel een rechtbank kan u hiervan ontslag.
Beide andere partijen kunnen daarvoor een substantiële schadevergoeding bekomen wegens gederfde inkomsten en kosten.

Een contract is WET tussen partijen.

O ja ook gerechtskosten en rechtsplegingsvergoeding kan gevraagd worden.

anoniemeartiest
Topic Starter

#3 , 22 nov 2011 16:24

Danku

Reclame

Justiceseeker

#4 , 24 nov 2011 10:59

Stel ik heb een overeenkomst met een partij gesloten t.b.v mijn diensten als artiest. In het contract staat opgenomen dat zei het alleenrecht hebben over jou. Wat gebeurt er als ik nogmaals eenzelfde contract tekenen met een derde partij. Is deze dan nog rechsgeldig?
U kan natuurlijk altijd een niet-exclusieve overeenkomst voorstellen zodat U uw kansen op werk misschien vergroot? Hoe sterker (lees populairder) de artiest hoe meer eisen hij kan stellen.

Justiceseeker

Terug naar “Archief”