Hoe scheiden zonder veel geld te verliezen ?

Fons60
Topic Starter

Hoe scheiden zonder veel geld te verliezen ?

#1 , 25 nov 2011 12:16

Op 24/11/2011 14:09, Fons60 schreef:
> Ik ben getrouwd met scheiding van goederen met een buitenlandse vrouw .Mijn eigendom 1 huis met inboedel waar we in wonen en een deel van verhuren.Ik betaal alle rekeningen gas,water,electriciteit,KI ,telefoon,internet ....verzekeringen ,auto,benzine en alle belastingen.Mijn vrouw heeft een hoger inkome, dan ikzelf.Zij betaald de wekelijkse boodschappen 250 euro /maand Zij heeft 1 kind van een vorig huwelijk dat bij ons inwoont.zij ontvanht het kindergeld.Samen, hebben we nog 1 kindIk kook meestal voor iedereen omdat zij liever op restaurant gaat.Verder stuurt ze al haar geld naar haar ouders en geeft ook aan de oudste zoon die merkkleding en dure items koopt.Ieder schooljaar doet hij 2x over (te lui om te studeren )Haar ouders leven royaal en zorgen ervoor dat niets overblijft van het geld.Ons gezamelijk kind krijgt 1/10 de van de oudste zoon.Hioshouden is iets war ze ook niet doet zodanig dat het huis er schandalig smerig bij ligt.Verder heb ik 1 grond gekocht in het begin van ons huwelijk die op beider naam staat en die ik 100% betaald heb..(zij had geen enkele ftank) De waarde is ondertussen verdriedubbeld..Al wat we bijkopen wegens versleten betaal ik ook 100% wasmachine,autoTussen dit alles in heb ik een ander huis gekocht waar ik al mijn spaarcenten heb ingestoken.Wij hebben een lening aangegaan voor 175000 euro en ik heb 2 jaar mijn werk gestopt om dit huis te verbouwen terwijl ik alle rekeningen heb blijven betalen alsook de materiaalen voor het huis (keuken .....bad ... stenen,elektriciteit cv prijskaartje 30.000 euro )Het huis staat wel op mijn naam maar in de lening staan we beiden vermeld.Het betekende dat zij ongeveer de helft van de aankoop van het huis zou betalen.Helaas betaald ze nu nog geen 3/4 terug.Ondertussen ben ik werkloos geworden .Mijn laaste centen gaan stilaan smelten als sneeuw voor de zon.Ik probeer nu vlug het oude huis te verhuren om zo te overleven.er volgen nog een aantal zware facturen voor het andere huis ramen en verwarming.Mijn vrouw wilt mij zeker niet ondersteunen.Met de hulp van mijn ouders kan ik het huis financieel afwerken.Nu de vraag .Wat gaat er gebeuren in geval van scheding .Ga ik doodleuk 2 jaar onbetaald werk verliezen en gaat zij de helft van dat huis krijgen alhoewel ze niet eens 50% betaald heeft of bestaat er nog gerechtigheid en krijg je terug wat je betaald hebt en wat met de meerwaarde ?Hoe kan ik mij al voorbereiden om de schade te beperken

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#2 , 25 nov 2011 18:51

u bent gejost voorwat betreft uw werk, u bent ook gejost als u geen bewijs heeft van alle aangekochte bouwmaterialen (= factuur + betalingsbewijs)
Bezint eer ge begint als u aan het materiele zo veel belang hecht.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

j.demoor

#3 , 27 nov 2011 09:59

“Art.1434.Het gemeenschappelijk vermogen is vergoeding verschuldigd...telkens als het voordeel heeft getrokken uit de eigen goederen van een der echtgenoten...Art.1436.Het recht op vergoeding kan door alle middelen worden bewezen. De vergoedingen brengen van rechtswege interest op vanaf de dag van de ontbinding van het stelsel...”(B.W.).

‘Verder heb ik 1 grond gekocht in het begin van ons huwelijk die op beider naam staat en die ik 100% betaald heb‘.

Voornoemde art.1434 en 1436 behoren tot het WETTELIJK stelsel doch kunnen analogisch ook hier worden toegepast op de grond in onverdeeldheid.

‘...heb ik een ander huis gekocht Het huis staat wel op mijn naam maar in de lening staan we beiden vermeld‘.
Het deel van de leningaflossingen door uw echtgenote betaald kan ze van u terugvorderen.

“Art.221 Iedere echtgenoot draagt in de lasten van het huwelijk bij.naar zijn vermogen...”(B.W.)

‘Ik betaal alle rekeningen gas,water,electriciteit,KI ,telefoon,internet ....verzekeringen ,auto,benzine en alle belastingen.Mijn vrouw heeft een hoger inkome, dan ikzelf.Zij betaald de wekelijkse boodschappen 250 euro /maand Zij heeft 1 kind van een vorig huwelijk dat bij ons inwoont.zij ontvanht het kindergeld.’

U kan de toepassing van voornoemd art.221 desnoods gerechtelijk vorderen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Archief”