Gemeente verzwijgt belangrijke informatie

kevinv
Topic Starter

Gemeente verzwijgt belangrijke informatie

#1 , 22 aug 2012 20:58

Goeiedag allemaal,

Ik zit met een redelijk groot probleem,
Mijn vriendin en ik hebben ons een stukje grond gekocht (uit een verkaveling) in de gemeente houthulst, net wat we wilden met een mooi landbouw zicht.
Natuurlijk hebben wij geinformeerd of er kans was op bebouwing achter ons lot. De gemeente en onze verkavelaar reageerden met het volgende
'Meneer achter uw grond bevind zich beschermd agrarisch gebied, dat kan zomaar niet bebouwd worden.' Dus vol goede moed hebben we dan onze koopakte gaan ondertekenen.
een jaar later (2weken geleden) krijgen we plots bericht van een 'buur' (een oudere verkaveling die ondertussen al 4 jaar bewoond is) Meneer bent U zich er van bewust dat
er zich een rioolzuiveringssysteem achter uw deur word geinstalleerd. Ik viel volledig uit de lucht. Ondertussen is er al vanalles uitgekomen wat helemaal niet klopt.

1. De grond van de verkaveling is opgekochte geweest van een landbouwer. wat we altijd al raar vonden is dat de landbouwer zo een stuk van 15 meter achter ons stuk grond niet bezaaide.
Nu komt uit hoe dat komt, het zuiveringsstation wordt daar geplaatst. dus zowel gemeente als verkavelaar moeten al voorkennis hebben gehad van dit project.

2. Op de inplanting staat geschreven dat de dichtsbijzijnde woning zich op 75m bevindt, terwijl dit amper 35m is van mijn achtergevel.

3. 2/5/2012 Het laatste lot van de verkaveling is verkocht, 5/5/2012 Plannen van het zuiveringsstation komen toe op de gemeente voor goedkeuring (beetje toevallig als je het mij vraagt)

4. De aanplakking van de vergunning gebeurde zo bijna 150m van de originele plaats van bebouwing.

5. Ikzelf als aanpalende aan het zuiveringsstation ben nooit aangetekend geschreven geweest. mijn buren ook niet. enkel 3 mensen van de 4 jaar oude verkaveling hebben aangetekend schreven ontvangen.

6. Nu zegt de gemeente plots dat er al eens een aangetekend schrijven is verzonden voor milieuvergunning en dat ze geen enkele klacht hebben ontvangen. maar niemand in de buurt weet van iets!

7. We hebben een afspraak met burgemeester en schepenen gehad, maar zij keken ons maar verveeld aan. schepenen versprak zich op een gegeven moment door te zeggen dat ze niet anders kunnen
omdat het zuiveringssysteem aan bouwgrond moet grenzen. wat hij waarschijnlijk wel niet wist is dat de helft van onze tuin al agrarisch gebied is en dus het zuiveringsstation ook niet grenst aan bouwgrond.
Schepenen zei verslag op te stellen en door te sturen maar we hebben ontussen niets meer gehoord van hem en als we bellen neemt hij nooit op.

Wat nu volledig onbergrijpelijk is dat er vroeger 3 plannen op tafel lagen met verschillende locaties, waarvan locaties volledig uit woongebied. Waarom dan is godsnaam achter onze deur.

Ook aquafin heeft bevestigd dat er al jaren sprake is van een rioolzuiveringsstation in houthulst.

Wij hebben nu bijna alles gedaan om het tegen te houden maar ik vroeg me af of er juridisch niets mogelijk is om dit tegentehouden aangezien men toch vanalles verzwegen heeft tegen over ons.

Alle hulp is meer dan welkom!!! wij zijn ten einde raad

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 aug 2012 09:12

Juridisch? Vergeet het...

Goede raad: vorm een commité van buurtbewoners en maak een perscommuniqué klaar. Ga dit persoonlijk afgeven aan burgemeester en schepenen en vertel hen dat, als er geen actie door hen ondernomen wordt, je met dit perscommuniqué daadwerkelijk naar de lokale en later nationale pers zal stappen. Veel kans dat er op dat moment iets in beweging komt. Vergeet niet dat er verkiezingen zijn in oktober! Dit soort publiciteit kan men missen als kiespijn. Het proberen waar denk ik. Titel van het comminiqué kan bijvoorbeeld zijn "Gemeentebestuur houdt bewust informatie achter voor kandidaat kopers verkaveling!"
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 23 aug 2012 10:15

4. De aanplakking van de vergunning gebeurde zo bijna 150m van de originele plaats van bebouwing.

5. Ikzelf als aanpalende aan het zuiveringsstation ben nooit aangetekend geschreven geweest. mijn buren ook niet. enkel 3 mensen van de 4 jaar oude verkaveling hebben aangetekend schreven ontvangen.

6. Nu zegt de gemeente plots dat er al eens een aangetekend schrijven is verzonden voor milieuvergunning en dat ze geen enkele klacht hebben ontvangen. maar niemand in de buurt weet van iets!
dit zijn imho punten die je kan laten controleren door mensen hier/advocaat.

Laat hen eventueel de bewijzen van die aangetekende zendingen geven :).

Reclame

Terug naar “Archief”