Wie moet aangerichte schade betalen?

MATTERHORN
Topic Starter

Wie moet aangerichte schade betalen?

#1 , 25 aug 2012 09:39

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo,
Onze kleinzoon die 20 jaar oud is heeft op het politiebureel schade aangericht aan het meubilair en krijgt nu de rekening gepresenteerd.
Mijn vraag is : de kleinzoon wiens domicilie bij zijn moeder is gevestigd (ouders gescheiden) weigert deze schade te betalen!!!
De polite (Aalst) zegt mij aan de telefoon dat de jongen zelf moet betalen daar hij meerderjarig is.
Op het vredegerecht zegt de hulpgriffier mij dat indien haar zoon niet betaalt alle kosten (vervolgingen deurwaarder, intresten enz...) zullen moeten betaalt worden door de moeder.
Wie heeft er gelijk, ik begrijp er niets meer van !?!
Vele groeten MB
PLUK DE DAG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 aug 2012 09:54

Kleinzoon is meerderjarigheid. Hij moet de schadevergoeding betalen. De ouders niet.

Justiceseeker

#3 , 25 aug 2012 10:39

Kleinzoon is meerderjarigheid. Hij moet de schadevergoeding betalen. De ouders niet.
De vraag is natuurlijk of de kleinzoon KAN betalen en als hij gedomicilieerd is op het adres van de moeder... kan na vonnis gewoon daar aangeslagen worden. Met alle mogelijke gevolgen.

"Boel" zoeken op het politiekantoor is een bar slechte start in het leven jongeman!

Justiceseeker.

Reclame

Turaki

#4 , 25 aug 2012 11:19

Klopt. Indien hij niet betaalt, zal men uiteindelijk beslag komen leggen op de spullen in zijn domicilie, dus waarschijnlijk op de spullen van de moeder. Zij kan niet verplicht worden om te betalen (zoon is meerderjarig), maar via inbeslagname zal zij uiteindelijk toch betalen.

MATTERHORN
Topic Starter

#5 , 25 aug 2012 15:39

Aan allen die gereageerd hebben , hartelijk bedankt.

Nog een goed week-end toegewest

Vele groeten :!:
PLUK DE DAG

MATTERHORN
Topic Starter

#6 , 25 aug 2012 16:40

Hallo

De familiale polis dekt dit voorval niet wegens : OPZET EN GROVE SCHULD

De vader(gescheiden van onze dochter) van onze kleinzoon weigert met zijn ex te spreken, ook niet vroeger in de rechtbank ( hij heeft het proces verloren betreffende de scheiding alsook dit van de inkoop van de woning door onze dochter) en de zoon is alles toegelaten door zijn vader en deze vindt het plezant dat dit nu allemaal gebeurt en geeft steeds slechte raad aan zijn zoon om onze dochter te pêsten .MOET DE VADER OOK TUSSENBEIDE KOMEN IN DE KOSTEN ???
Vele groeten
PLUK DE DAG

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 aug 2012 21:55

Als zoon NIET bij de vader woont kan daar geen beslag worden gelegd.
Reden van beslag is vermoede eigendom wegens er wonen.

Vader kan wel mee onderhoudsplichtig zijn

Moraelin

#8 , 27 aug 2012 11:46

Hoofdvraag blijft: wil hij niet betalen of kan hij niet ? Als het gewoon van niet willen is dan zullen ze gewoon zijn inkomen aanslaan, kous af. Kan hij echt niet dan komen ze aanslaan in domicilie. Ik weet niet of uw dochter zich daartegen kan indekken want men kan niet zomaar iemand buitenzetten.

Terug naar “Archief”