wat is de beste oplossing

salron
Topic Starter

wat is de beste oplossing

#1 , 30 nov 2012 17:50

Ik werk sinds een jaar bij een andere werkgever en na een negatieve beoordeling, willen ze me op een andere afdeling plaatsen, wat ik helemaal niet zie zitten.
Ik ben naar de directie moeten gaan, voor de bespreking van de evaluatie. Hier heb ik mijn standpunten verdedigd, en heb ik dan gevraagd voor mijn C4, dit willen ze me helemaal niet geven, en dreigden zelf dat ik ontslag moet nemen. Ze hebben hier ook gedreigd met dat ik het niet moest riskeren om mij ziek te melden, want dan zou ik iedere dag een controle arts over de vloer krijgen.
Is dit zomaar mogelijk en kan dit zomaar of niet?
De personeelsdirecteur heeft mij wel verteld als ik ontslag neem ik geen opzeg moet doen, want ze zijn me liever kwijt dan rijk, en ik moest het niet in mijn hoofd halen om mij ziek te melden, want dan waren we met spelletjes bezig en hier was ik nog net te jong voor en ik zou toch altijd verliezen.
Ik zou graag willen weten wat mijn rechten zijn hierin.
Als ik ontslag neem krijg ik geen eindejaarspremie, waar ik eigenlijk wel voor gewerkt heb, want het is toch al december.
Als ik toch vraag naar mijn C4, dan gaat deze niet mals zijn en zal het niet makkelijk zijn om ander werk te gaan vinden.
Als ik toch beslis om ziek te blijven, dan krijg iedere dag een controle arts over de vloer.
Wat moet ik hier mee doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
loeki

#2 , 30 nov 2012 17:56

Gewoon gaan werken en braaf doen wat ze vragen
Naar Uw werk gaan en doen waar ge voor betaald wordt
Voelt ge U daar niet goed dan zoekt ge ander werk
Zelf ontslag nemen is alles weggooien
Zorgen dat ze U ontslag gaan geven is later moeilijk of geen werk meer vinden
Ziek melden is de zaak oplichten en Uw baas heeft groot gelijk om U te laten controleren dan

Dus gewoon gaan werken en doen waar ze U voor betalen

(allee dat is dus mijn bescheiden mening in deze)

Turaki

#3 , 30 nov 2012 18:03

Wat staat er in uw contract? Zomaar uw functie veranderen kan niet, dit kan als eenzijdig contractbreuk worden beschouwd.

Reclame

Terug naar “Archief”