beetje een lang verhaal..
ben een nacht de cel ingegooid, nadat ik met een fiets tegengehouden werd op een rustige weg. ik moest te voet verderstappen naar huis. ik vroeg waarom, de jonge agent zei "je rijdt precies niet tussen de fietslijnen, ga nu van uw fiets af en ga te voet". ik vond het absurd, maar zette de fiets opzij om af te stappen. maar toen ik hem op slot wou doen (het is mijn ma haar fiets, en een dure) hoorde ik dat ik in de combi moest. de agenten geraakten kwaad omdat ik de fiets vlug op slot wou zetten (ik zet hem altijd op slot met twee aparte sloten), en sloegen me in de boeien. ik herhaalde dat ik naar huis wou stappen, maar werd in de combi gezet.
ik ben 31 en nog nooit iets negatiefs meegemaakt met de politie.
ik maak me zorgen over mn blanco strafblad, en voor het gerecht komen.
ik heb meegewerkt maar vond het een belachelijke situatie en vroeg de politie of ze criminaliteit niet moeten aanpakken ipv iemand die naar huis fietst op een rustige weg. een alcohol test, of info over mijn aanhouding, werd me geweigerd ("hou uw muil").
ik heb meer dan 8 u in een kleine cel gezeten die rook naar urine. niemand kwam me informatie verschaffen of de deur openen toen ik begon te roepen en te kloppen tegen de deur dat ik iemand wou bellen (daardoor mijn werk verloren ook, aangezien ik om half 7 u s ochtends moest staan en het was na 8 u inmiddels hoorde ik een agent tegen een collega zeggen).
eens de deur opengedaan werd, en mn jas, schoenen terugkreeg, kreeg ik geen info over mijn pv of hem te zien. er werd me enkel verteld dat het "openbaar dronkenschap" was.
geen idee wat de gevolgen zijn, buiten een combitaks die opgestuurd zou worden.
iemand die weet waar dit toe leiden kan? bedankt!
en ik maar denken dat de Gentse politie redelijk was..
inge