lastig

cath11
Topic Starter

lastig

#1 , 05 apr 2013 07:48

Ik ga wekelijks naar een familiesauna. SInds een jaar wordt ik daar regelmatig lastig gevallen door een man. Hij begluurd me als ik sta te douchen, hij raakt me aan ,... Ik heb hierover al mijn beklag gedaan bij de verantwoordelijke van de sauna. Hij valt ook andere vrouwen lastig,ook enkele vrouwen van het personeel zijn niet gediend van zijn perverse manier van aandacht zoeken. Ik heb al vier keer mijn beklag gedaan bij de verantwoordelijken, ze zeggen me telkens : negeer hem, hij heeft niets liever dan aandacht of dat je je ergert. Gisteren zat ik in de sauna, hij komt binnen, ik negeer hem, kijk hem niet aan, hij komt voor me staan en zwaait vlak voor mijn gezicht met een handdoekje en ondertussen lacht hij heel vies. Als ik mijn beklag doe bij de verantwoordelijken zeggen ze me dat ze hem de toegang niet kunnen ontzeggen omdat hij niets verkeerd doet...Ze hebben hem hier ook al meerdere keren over aangesproken maar hij vindt dat hij niets doet wat niet kan.

Wat kan ik doen opdat dit stopt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 apr 2013 11:15

Dat de verantwoordelijken niets kunnen doen is dikke zever. Als ze die man de toegang willen ontzeggen, kunnen ze dat perfect. Probeer contact te zoeken met andere vrouwen die last hebben van die man, en ga gezamelijk naar de verantwoordelijken en zeg hen dat jullie met zijn allen vanaf nu wegblijven, tenzij ze die man de toegang ontzeggen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

cath11
Topic Starter

#3 , 05 apr 2013 12:07

Daar ligt zeker het probleem voor hen. Hij is vaste klant met jaarabonnement en "verteert" goed ter plaatse. Ik denk dat ze hun dikke klant niet willen missen en dat wij onze plan maar moeten trekken.

Reclame

Franciscus

#4 , 05 apr 2013 12:16

Klacht indienen bij de politie.
Mogelijk stalking maar ook sexuele intimidatie.
Zeker als jullie met verschillende vrouwen tegelijkertijd aangifte doen.

Of vanuit de sauna politie erbij haalt en de man aanduidt als een sexuele pervert.

Gebruiker21

#5 , 05 apr 2013 16:49

Tja, zal je wel moeten kunnen bewijzen dat het echt "sexuele intimidatie" is. Eens "vies lachen" is geen sexuele intimidatie. Het "begluren" of "per ongeluk aanraken" zal je ook moeten kunnen bewijzen.

Makkelijkst zou zijn dat de verantwoordelijken hem eruit zetten. Als een groot aantal klanten samen zeggen: "het is hem of wij, en als wij gaan, wees maar zeker dat we vrienden en kennissen zullen vertellen dat je in jullie sauna lastig gevallen wordt en er niets aan gedaan wordt!" Eens kijken of de directie die éne klant nog wel wil blijven beschermen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

cath11
Topic Starter

#6 , 05 apr 2013 17:34

Dat is idd tot nu toe het probleem geweest. Ik kan niet bewijzen wat hij doet. Maar ze geven wel toe dat hij exact hetzelfde vervelende gedrag heeft naar hun personeel. Ik ga in ieder geval proberen met de andere vrouwen contact te zoeken en proberen of we zo iets kunnen forceren.

Franciscus

#7 , 05 apr 2013 23:38

Tegen hun personeel, ongewenste aanrakingen....?
Personeel kan vertrouwenspersoon inschakelen.

Terug naar “Archief”