drugs controle

blackcrawler
Topic Starter

drugs controle

#1 , 17 apr 2013 15:40

Gistere zat ik met 2 vrienden in de auto toen we werden tegen gehouden door de politie voor een routine controle.
Ze hebben een kleine hoeveelheid cannabis(<3gram) bij de bestuurder van het voertuig gevonden dit is uiteraard voor persoonlijk gebruik.
Na de controle mochten we naar huis maar we mochten een brief verwachten voor ondervraging.
Zelf ben ik ook een sporadische gebruiker van cannabis en ben daar ook al mee in contact gekomen met de politie, dit was wel meer als 4 jaar geleden ik was minderjarig en heb daar niks aan over gehouden.
nu is mijn vraag wat mag ik verwachten van dit verhoor want ik kijk er echt niet naar uit!
op de moment van de controle had ik persoolijk niks opzak dat illegaal was zelfs geen legale middelen zoals een grinder of lange blaadjes.
ik vrees er vooral voor dat ze mijn sms berichten zouden lezen en daaruit lastige vrage gaan stellen, is er een manier om dit tegen te gaan ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 apr 2013 19:09

Wat bedoelt u met 'legale' middelen.
Cannabis is een illegaal middel in eender welke hoeveelheid. Nergens maar dan ook nergens staat dat het gebruik wettelijk kan.
Daarbij komt dat THC in de huidige planten 'iets' sterker aanwezig is dan 30 jaar geleden en dus de gevolgen ook.

U zal uitgenodigd worden ..... geeft dan eens aan wat er op de uitnodiging staat.
Advocaat te raadplegen vb ook de artikels waarvoor u vervolgt zal worden staan er dan op.

blackcrawler
Topic Starter

#3 , 17 apr 2013 20:04

met legale middelen bedoel ik (zoals reeds opgesomt) alles nodig om een joint te rollen ... maar zoals ik zei ik had nix opzak dat zou kunnen wijzen dat ik een gebruiker ben (op mijn geschiedenis na dan).
ik weet dat zelfs de kleinste hoeveelheid cannabis illegaal is maar ik dacht wel dat een hoeveelheid kleiner als 3 gram word geclasseerd als een lichte opvertreding.
De brief zelf heb ik nog niet gekregen en ons gerechtsysteem kennende kan dit waarschijnlijk 3 weken duren dus het word tof wachten tot die aan komt.

Reclame

blackcrawler
Topic Starter

#4 , 17 apr 2013 20:08

kan ik vervolgd worden? want in mijn ogen heb ik helemaal niks verkeerd gedaan.
Mijn vriend had cannabis opzak, hij heeft ook verklaard dat het die van hem was ... ik was gewoon op de verkeerde plaats op de verkeerde moment.

Jabo

#5 , 17 apr 2013 20:56

Laat je GSM thuis! Ik denk niet dat ze voor die 3gram je telefoongegevens gaan opvragen.
Jabo

Franciscus

#6 , 17 apr 2013 21:08

Als u die uitnodiging krijgt weet u meer.

blackcrawler
Topic Starter

#7 , 18 apr 2013 12:51

ik denkt niet dat er veel intressants gaat in staan in die brief ... gewoon wij wensen met u eens e praatje te doen over drugsfeiten ofzo

Franciscus

#8 , 18 apr 2013 12:56

ik denk het niet.
Salduz wetgeving van toepassing

Terug naar “Archief”