Geen diploma : verder studeren?

Artesia
Topic Starter

Geen diploma : verder studeren?

#1 , 23 apr 2013 13:27

Kan men hogere studies aanvatten zonder een diploma middelbaar onderwijs en dat enkele op basis van een attest waaruit blijkt dat men wel de 6 jaren middelbaar gevolgd heeft?
Volgens mij kan dit totaal niet maar mijn zoon, die inmiddels de middelbare school al 17 jaar achter zich gelaten heeft zonder diploma, beweert van wel.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 23 apr 2013 13:43

neen, voor Bachelor en Masteropleidingen moet hij zijn diploma kunnen voorleggen. Maar hij kan dat op eigen tempo (studeren en) halen voor de middenjury (dat heet tegenwoordig anders geloof ik)
Maar er zijn wel opleidingen, zoals paardensmid bijvoorbeeld of ook de cintra-opleidingen die je kan volgen zonder diploma middelbare.
Dan volstaat een attest; dus het hangt een beetje af bvan de studie die hij wil volgen.

JPV

#3 , 23 apr 2013 14:12

MAAR: men kan, indien men 21 jaar of ouder is, wel een uitzondering aanvragen om zonder diploma toegelaten te worden tot een unief/hogeschool. Hiervoor dient men zich te informeren bij de universiteit.

Reclame

Artesia
Topic Starter

#4 , 23 apr 2013 14:58

MAAR: men kan, indien men 21 jaar of ouder is, wel een uitzondering aanvragen om zonder diploma toegelaten te worden tot een unief/hogeschool. Hiervoor dient men zich te informeren bij de universiteit.
Zou dit ook gelden in Frankrijk? Mijn zoon woont daar.

JPV

#5 , 23 apr 2013 19:15

dat moet je op een forum aldaar vragen. het is al moeilijk genoeg om een deel van het Belgisch recht te kennen.

Terug naar “Archief”