factuur ontvangen van aannemer zonder offerte te tekenen

inge43
Topic Starter

factuur ontvangen van aannemer zonder offerte te tekenen

#1 , 26 apr 2013 15:21

Ik heb contact opgenomen met een aannemer daar ik een verzakking heb in mijn oprit.
Aannemer liet me weten te zullen langskomen.
Hij moest situatie kunnen bekijken vooraleer een offerte te kunnen opmaken.
Aannemer komt alles bekijken samen met werknemer.
Mondeling spreekt hij met mij een bedrag af maar ik vraag hem die op papier te zetten. 2 weken later ontvang ik een offerte waar het bedrag 3000 euro meer bedraagt dan mondeling was afgesproken. Ik liet de aannemer weten met deze prijs niet akkoord te gaan. Nu 4 maanden later ontvang ik een factuur van deze aannemer ten bedrage van 954 euro voor zijn werken die uitgevoerd zijn....... 20 werkuren aan 45 euro per persoon + 6% BTW.
Ik heb niks getekend bij deze aannemer en heb hem ook geen toestemming gegeven om werken uit te voeren.
Op factuur/bestek staat: openbreken riolering + uitkuisen regenput !
Is er iemand die ervaring heeft met zoiets? ben ik verplicht deze rekening te betalen?
Alvast bedankt
Inge

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 apr 2013 15:48

Werden de werken effectief uitgevoerd of niet?

inge43
Topic Starter

#3 , 26 apr 2013 16:13

nee, hij heeft enkele gaten gemaakt om te zien waar water zou van kunnen komen. Ik heb hem die opdracht niet gegeven en ook geen toestemming gegeven om dat te doen. Hij wou enkel situatie bekijken vooraleer offerte te kunnen maken.

Reclame

duma

#4 , 26 apr 2013 16:18

Hebt u hem schriftelijk laten weten niet akkoord te gaan met de offerte?

inge43
Topic Starter

#5 , 26 apr 2013 16:21

Een offerte is naar mijn weten vrijblijvend en verbind mij tot niks zolang ik deze niet teken.

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 apr 2013 19:46

Maar het opmaken van deze offerte kan u wel geld kosten als je niets besteld.
Aannemer is toch enige tijd bij u geweest, samen met een werknemer. Hun werkuren + verplaatsing + opmaken offerte kosten hem ook geld. Staat er ergens op zijn offerte dat deze gratis is in geval van bestelling?
Het bedrag van bijna 1000 € lijkt me wel HEEL VEEL voor een offerte.
Ik zou toch een advokaat inschakelen

Rene

#7 , 26 apr 2013 22:02

Om te beginnen factuur schriftelijk protesteren zo snel mogelijk, zonder al te veel uitleg aan te geven.
Als je niets getekend hebt vraag dan misschien zijn opdrachtbon of getekende offerte. Kan hij dat niet geven dan moet hij bewijzen dat er wel een opdracht is. Ik veronderstel dat je geen handelaar bent (dus zonder registratienr) Dan heeft de aannemer echt een probleem.
Bovendien 20 werkuren? is meer dan een ganse dag met 2 man.

Terug naar “Archief”