schrapping stamnummer

ratvantstad
Topic Starter

schrapping stamnummer

#1 , 29 apr 2013 17:59

Beste

Aangezien het met onzen Beerschot de laatste tijd de slechte kant opgaat, en het scenario van het verdwijnen van onze club momenteel vrij waarsschijnlijk lijkt zou ik willen vragen of iemand van jullie mij iets meer kan vertellen over de reglementen van geschrapte stamnummers.

In de reglementen van de Belgische voetbalbond staat dit te lezen:

Een wegens schulden geschrapte club moet, om haar wedertoetreding te bekomen, alle verschuldigde bedragen vereffenen
en alle formaliteiten vervullen die vereist zijn voor de toetreding van een nieuwe club.

Aangezien dit stamnummer momenteel reeds 14 jaar geleden geschrapt werd, zou ik graag weten of er hier geen verjaring van schulden aan kan gekoppeld worden, zodat we ons stamnummer wel in bezit kunnen krijgen, en opnieuw kunnen starten in 4de provinciale met het stamnummer 13.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron

#2 , 30 apr 2013 15:04

Beste dat u kan doen is uw vraag richten aan het provinciaal comité van Antwerpen (of andere provincie indien van toepassing).

Contact details van PC Antwerpen staan onderaan deze pagina: http://www.belgianfootball.be/nl/antwerpen

Waarom bij PC Antwerpen en niet rechtstreeks bij het nationale gedeelte? Omdat u nog enkele formaliteiten moet vervullen om de doorstart te maken, dan kan u deze al eens navragen. Ze verbinden u nadien ook wel door naar de correcte persoon die u daarna verder helpt.

JPV

#3 , 01 mei 2013 20:51

stamnummer is eigendom van KBVB en wordt niet gegeven aan VZW's die officieel niks te maken hebben met Beerschot. De VZW die vroeger beerschot beheerde is méér dan waarschijnlijk in vereffening gegaan en kan dus niets meer claimen.

Indien Beerschot opnieuw start met een nieuwe ploeg, zal die nooit stamnummer 13 kunnen krijgen. Die is definitief verloren.

Concentreer je eerst op het in orde brengen van financien, dat stamnummer is een stukje geschiedenis, meer niet.

Reclame

Lex

#4 , 03 mei 2013 10:08

M.i is het stamnummer 12+1 niet verloren.
Mits het betalen van de schulden van stamnummer 12+1(als die er zijn?) kan men het nr. terug opeisen.
Het nr is ook aan geen enkele andere ploeg toegewezen.

Mocht het om een faling gaan dan zou het nr verloren zijn, maar dat was, bij mijn weten, niet het geval.
De Beer en Germinal zijn toen gewoon een fusie aangegaan.

Veel zal afhangen van wat de handelsrechter beslist. Zolang dat niet gebeurt zullen de ratten onder het stamnummer van Germinal Ekeren moeten blijven spelen.

JPV

#5 , 03 mei 2013 13:49

hoe kan je iets opeisen wat eigendom is van iemand anders? Juridisch heeft het stamnummer nooit toebehoord aan een club, daarover is het bondsreglement duidelijk. Mij lijkt geen bepaling uit het gemeen recht dit principe te verbieden.

En wat hebben de stamnummers van R. Antwerp FC en Cercle Brugge daarmee te maken? :p

Terug naar “Archief”