ruzie met broer - grootmoeder koopt alles voor de ene

Loria
Topic Starter

ruzie met broer - grootmoeder koopt alles voor de ene

#1 , 02 mei 2013 18:49

Mijn moeder heeft al jaren ruzie met haar broer. Feit is: hij heeft kleinkinderen, zij niet.

Mijn grootmoeder koopt alles, maar dan ook alles voor haar twee achterkleinkinderen. Dat is al een jaar of 5 voor honderden euro's in de maand aan kledij, speelgoed, wiegjes,......

Onlangs ging mijn grootmoeder met mijn moeder naar de supermarkt en zei ze voor een rekening van 20 euro: laat maar zitten.

Diezelfde avond hebben we een furieuze oom aan de deur gehad. Hoe durf je mijn moeder die 20 euro laten betalen? Sindsdien mag ze zelfs geen koffie meer trakteren van haar zoon. Maar de geldstroom naar de achterkleinkinderen blijft verder gaan.

Ze redeneren natuurlijk van: langs die kant zijn er geen achterkleinkinderen, dus moeten ze er maar maken om hetzelfde te krijgen, maar kan dit nog wel?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
naernaut

#2 , 03 mei 2013 00:49

welke juridische insteek heeft jou vraag? Tenzij je je oom wil aanklagen voor intimidatie of dergelijke? in leven kan jou grootmoeder doen en laten wat zij wil, nee? ethisch wel een interessante vraag.

snellemichiel

#3 , 03 mei 2013 00:52

Tja, bij mijn weten is hier niets verkeerd aan. Tot slot kiest ieder voor zich wat er met zijn/haar geld gebeurt.
Zie dan ook de juridische vraag in je post niet echt. Oneerlijk? Misschien! Rechtmatig zeker wel. :)

Reclame

mapleleiah

#4 , 03 mei 2013 17:35

Zelfs naar erfrecht toe heb je geen poot om op te staan, omdat achterkleindkinderen geen reservataire erfgenamen zijn ...

Zulke situaties komen vaak voor en zijn pijnlijk ... maar doe wat ik al gedaan heb: deur toe, contact verbreken!

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Archief”