#1 , 06 mei 2013 22:32
Vorige maand werden mijn vriend en ik schriftelijk opgeroepen tot eerste verhoor.
Feiten waren dat onze namen vernoemd werden in een zaak van een drugsdealer die recent opgepakt was.
We hadden hierbij recht op een advocaat te raadplegen voor verhoor.
nu, een maand later, ontvangt mijn vriend opnieuw een brief.
Dit keer niet van de commissaris van het lokale politiekantoor, maar ondertekend door Saldus unit/interventie
hierin staat gewoon uitnodig tot verhoor.
In opdracht van de heer procureur des konings toegezonden uitnodigen en/of mondelinge afspraken voor verhoor in het politiebureau.
in dit schrijven verzoeken wij u dringend om u aan te bieden in het politiekantoor.
een periode van een drietal weken waartussen hij zich moet aanmelden, telkens tussen 14u en 21u
Indien u ook deze uitnodiging negeert, zl uw dossier overgemaakt worden aan de procureur des konings, in de huidige staat met vermelding van weigeren in te gaan op meerdere officële uitnodigingen door de politie en u dus niet bereid bent tot enige medewerking.
Wij zijn steeds correct onze afspraken nagekomen, hebben hier elk 1 brief voor gekregen vorige maand, voor het verhoor van mijn vriend hebben we een nieuwe afspraak gemaakt en mooi nagekomen, nadien niets van gehoord tot nu.
na telefonisch contact kon men ons bevestigen dat het niet gaat over negeren van een vorig bericht want dat ze de afspraken konden terugvinden.
Enig idee wat ik hier moet van denken?