Verzekering

nanchri
Topic Starter

Verzekering

#1 , 07 mei 2013 14:55

Even kort uitleggen

Ik heb iemand ie komt helpen in het huishouden ....dit is van een dienst (een familiale helpster)

Nu maakt die persoon mijn stofzuiger kapot (dyson) en er is daar geen discussie over .Die persoon heeft dat niet expres gedaan natuurlijk ,dus tegen haar geen verwijten .
Stofzuiger kan niet meer gemaakt worden en ik moet dus een nieuwe aanschaffen.
Ik had de mijne 5 jaar maar ieder jaar nieuwe filter , in januari nog nieuwe voet en wielen .
Toen ik hem kocht koste hij 300 ...dezelfde kost nu 450 .

Ik krijg van de verzekering nu een brief ik krijg 65€ . slijtage na 5 jaar .

Ik dacht dat ik deze dienst betaalde en dat ik dan ook deftig verzekerd was .Ik kan daar toch niet aan doen mijn stofzuiger ging nog jaren meegaan .
Kan dit kloppen ?
Alvast bedankt voor de reacties
Nancy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nanchri
Topic Starter

#2 , 07 mei 2013 21:25

Oei heeft er dit nog nooit iemand meegemaakt ?

zertyx
Juridisch actief: Ja

#3 , 08 mei 2013 00:22

Een aansprakelijke of zijn verzekeraar is niet verplicht u een nieuw toestel te bezorgen volgens het aansprakelijkheidsrecht. Enkel de werkelijke waarde moet vergoed worden (of de herstelkost indien geen totaal verlies).

Nu zijn er verschillende benaderingswijzen om deze waard te bekomen: aankoopprijs min afschrijvingen of slijtage, prijs van een vergelijkbaar toestel (met zelfde ouderdom) op de tweedehandsmarkt, ...

U kan eventueel naar een winkel gaan om een verklaring of attest op te maken van de werkelijke waarde van de stofzuiger, net voordat deze werd beschadigd. Vermoedelijk zal deze winkel hier geen probleem van maken vermits u zich daarna een nieuwe stofzuiger zal aanschaffen.

Dit kan u dan overmaken aan de verzekeraar als tegenvoorstel.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Reclame

Terug naar “Archief”