In gebreke stellen of niet?

Rupel
Topic Starter

In gebreke stellen of niet?

#1 , 09 mei 2013 11:12

Hoi

Een aannemer komt buitenpleisterwerk uitvoeren (vorig jaar deze tijd). Ik ben niet tevreden met het resultaat. De aannemer erkent dit en belooft een nieuwe afwerklaag (crepi) aan te brengen. Na veel beloftes en getalm, doet hij dit tijdens het bouwverlof (juli), maar in de gietende regen :shock: Gevolg: de crepi is er half afgeregend met een hoop vuiligheid op de dorpelstenen en terras. Wanneer ik hem hierover aanspreek, zegt hij dat hij ervoor zal zorgen dat er opnieuw een laag wordt aangebracht. Eind september doet hij dit maar het resultaat is weer niet goed. Ook nu erkent hij dat het geleverde werk ondermaats is. Hij zegt zelfs dat dat logisch is wanneer 3 lagen over elkaar worden gezet. Hij belooft er een laag cement over te zetten om een effen ondergrond te krijgen om er daarna terug een laag crepi op aan te brengen. Dat was half oktober. Hij heeft dit niet gedaan en intussen heb ik niets meer van hem gehoord. Maar ik heb ook nog geen factuur ontvangen.

Wat doe ik want ik heb eigenlijk geen zin meer in het gepruts van die aannemer. Laat ik er gewoon tijd overheen gaan en contacteer ik een andere aannemer? Of riskeer ik dan alsnog een factuur te krijgen waar ik dan niet van onder kan? Is er ergens een verjaringstermijn? Stel ik hem in gebreke maar ben ik dan verplicht hem opnieuw een kans te geven om het voor de 4e keer te verprutsen? En wat daarna, ik bedoel hoeveel kansen moet iemand krijgen? Moet ik hem iets betalen als ik van hem af wil en wat is dan een redelijk %?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding