Wij zijn eigenaars van een huis dat we verhuren. De vorige huurders hadden een contract tot eind maart 2013, maar vertrokken (in onderling overleg) al op 21 februari. Er werd een verhuisformulier ingevuld met de meterstanden op 21 februari. Ik heb daar geen kopie van omdat ik veronderstelde dat er slechts een exemplaav voor de vorige huurder, de maatschappij en de nieuwe huurder voorzien was...
De nieuwe huurders hebben een contract met een andere energieleverancier vanaf 21 maart.
Nu krijgen wij (als eigenaars) een rekening van bijna vijfhonderd euro toegestuurd van Eni: een slotafrekening.
Na navraag bij Eni blijkt dat de vorige huurders op vijf februari al (!) telefonisch hun contract hebben opgezegd en de meterstanden hebben doorgegeven. Terwijl ze er nog tot 21 februari hebben gewoond. Volgens Eni ben ik verplicht de rekening te betalen, gezien ik niet over een verhuisformulier beschik.
Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat iemand telefonisch een contract opzegt en meterstanden doorgeeft (die absoluut niet blijken te kloppen!) en dat dit zonder enige vorm van controle aanvaard wordt, terwijl mijn versie van het verhaal wordt afgewimpeld als "stommiteit".
Zo is "bedrog" makkelijk natuurlijk!
Het bewuste verhuisformulier werd niet naar Eni verstuurd en is ook nooit bij de nieuwe huurders terechtgekomen...
De vorige huurders weigeren nu nog een nieuw verhuisformulier in te vullen met de meterstanden die ik op 21 februari nog op een ander blaadje had genoteerd...
Ook Electrabel helpt me niet verder...
Wat kan ik doen??? Ik zie het eicht niet zitten vijfhonderd euro te moeten betalen voor iets wat ik niet heb verbruikt...

Alvast hartelijk dank!
G.