Pagina 1 van 1

Feedback ervaringen

Geplaatst: 22 mei 2013 10:40
door FrozenFlames
Bij deze mijn vraag na een geschil met een verkoper.

Ongeveer een jaar na aankoop van een draaibank welke ik amper heb gebruikt, geen werking meer. De motor heeft het begeven. Draaibank werd online besteld, maar ben ik zelf gaan afhalen gezien de zeer hoge transportkosten.
Na per email contact te hebben opgenomen met de verkoper krijg ik een mail terug met de kosten.
Wanneer ik vraag of dit geen garantie is krijg ik in totaal geen antwoord meer. Pas wanneer ik mail dat ik naar een advokaat stappen zal, plotseling wel antwoord.
Inmiddels vind ik op een forum iemand met identiek hetzelfde probleem. Ik post daar ook mijn ervaringen.

Verkoper komt hiervan op de hoogte en komt af met emails met de uitleg dat hij opzoekingswerk naar mijzelf heeft laten uitvoeren, laster en eerroof etc. Opzoekingswerk naar mijzelf...op het internet zal je helemaal niks vinden over mij. Dus vermoed ik dat hij een bevriend politieagent heeft die mijn naam eens opgezocht heeft. Wat volgens mij niet echt wettelijk is.
Verkoper wil vervolgens dat ik op 1 welbepaalde dag dat blijkbaar enkel voor hem past met de motor tot bij hem kom zodat hij deze kan laten nazien.

De motor had ik echter dezelfde dag reeds per post (aangetekend) naar hem verzonden gezien de grote afstand.

Inmiddels zelfs al een mail ontvangen van verkoper zijn advokaat, men ga dus de zaak voor de rechtbank halen wegens laster en eerroof en men wil schadevergoeding. De motor kan ik evenwel ophalen op het kantoor van de advokaat.

Absurd toch ?

Re: Feedback ervaringen

Geplaatst: 22 mei 2013 11:25
door Lightning
We weten niet wat U op dat andere forum allemaal hebt geschreven.
Het is dus onmogelijk te beoordelen of een klacht wegens laster en eerroof absurd is.

Re: Feedback ervaringen

Geplaatst: 22 mei 2013 22:04
door FrozenFlames
We weten niet wat U op dat andere forum allemaal hebt geschreven.
Het is dus onmogelijk te beoordelen of een klacht wegens laster en eerroof absurd is.

dit is de tekst die ik heb geplaatst op het internet :

Net hetzelfde als xxxx mee gemaakt.

Motor van mijn draaibank defect. Ik vroeg of zo'n motor afzonderlijk
kan worden besteld en wat de prijs hiervan is. Meteen antwoord
gekregen met het tarief. Toen dacht ik er opeens aan dat die draaibank niet eens zo oud is en vroeg ik dus of er geen garantie op is.
Men vroeg mijn aankoopbewijs. Tja, dat had ik niet meer. Tot ik er
aan dacht dat ik wel degelijk een gebruikersnaam en paswoord heb op
hun website en zo wel de gemaakte bestelling opvragen kan. Dit
gedaan, meteen copy genomen van die bestelbon en email naar hen
terug verzonden. Opeens geen enkel antwoord meer op geen enkel van
al mijn emails.
Wanneer ik een collega van mij vraag een email aan hen te
verzenden en zich voor te doen als eventuele koper voor zo'n draaibank en eerst naar de garantie te vragen kreeg hij volgend antwoord
:

Beste,

Bedankt voor uw e-mail en uw interesse in onze producten.

Als particulier is er 2 jaar garantie op onze producten; als
bedrijf 1 jaar.

U vindt deze draaibank terug op onze website Welkom bij
xxxxxxxxx! of via onderstaande link :
xxxxxxxxx

Mocht u nog verdere vragen hebben, aarzel niet om ons te
contacteren. Wij helpen u graag verder.

Met vriendelijke groeten, xxxxx, Welkom bij xxxxxxxxxxxx !

Conclusie, ik bestel er NOOIT nog terug !