Pagina 1 van 1

transportfirma wil geld voor niet geleverde goederen.

Geplaatst: 26 mei 2013 09:32
door Kvdd
Ik heb een transportfirma gevraagd om een container te verplaatsen.
Daarvoor heb ik een mail gezonden met foto's van de werfkeet en de plaats van afhaling en leveringsadres.
Telefonisch heb ik klaar en duidelijk gevraagd als dit zal lukken. Daarbij zegde ik dat het vorige transport de werfkeet met een grote aparte kraan is geladen.
Hij zegde nog eens dat het ging lukken.
De container was te zwaar voor het systeem van die firma en de container is niet op de afgesproken plaat geraakt.
Ben ik verplicht om dit te betalen of hoe moet ik nu verder.

Re: transportfirma wil geld voor niet geleverde goederen.

Geplaatst: 26 mei 2013 10:56
door Turaki
Als de opdracht duidelijk het verplaatsen van A naar B is, dan moet u maar betalen als de opdracht is uitgevoerd. Via AS de factuur betwisten wegens niet uitvoering van de opdracht.

Re: transportfirma wil geld voor niet geleverde goederen.

Geplaatst: 26 mei 2013 12:50
door Kvdd
Is dit ook het geval als alles mondeling is gebeurd.

Re: transportfirma wil geld voor niet geleverde goederen.

Geplaatst: 26 mei 2013 15:20
door Turaki
Er is toch een mail?

Re: transportfirma wil geld voor niet geleverde goederen.

Geplaatst: 27 mei 2013 15:13
door Gebruiker21
Is dit ook het geval als alles mondeling is gebeurd.
Een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst, maar moeilijker te bewijzen. U kan de mondelinge afspraak alvast op papier zetten in een AS en via datzelfde AS aan de firma laten weten dat die mondelinge afspraak niet nagekomen is. Dan heb je toch al een begin van bewijs. Steek de e-mail (en eventueel hun antwoord) er ook maar bij als extra argument.