onderhoudsgeld zoontje,

peter-1977
Topic Starter

onderhoudsgeld zoontje,

#1 , 05 jun 2013 15:47

Is het normaal dat ik het onderhoudsgeld wat mijn zoontje toekomt op de rekening van de Advocaat moet storten...? Haar Advocaat vraagt dat bij monde van mijn ex. Wat steekt hier achter en moet ik dit de gang van zaken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 05 jun 2013 15:52

Wat staat er hierover op papier/in het vonnis?

peter-1977
Topic Starter

#3 , 05 jun 2013 17:13

Er staat alleen in het vonnis dat ik elke maand 120euro moet betalen, ik kreeg vorige week een mail van mijn advocaat waar in stond dat mijn ex haar advocaat het op die manier wou..., Ik wil zeker mijn verantwoordelijheid niet ontlopen maar dit vind ik toch niet normaal!!! Alliimentatie/onderhoudsgeld hoord toch niet terechtkomen bij advocaat van mijn ex

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jun 2013 19:44

Zo is hij waarschijnlijk zeker dat hij zijn ereloon krijgt. :evil:

Franciscus

#5 , 06 jun 2013 09:48

Misschien eens rechtstreeks aan uw ex vragen? Of het inderdaad haar opdracht is.

eylis

#6 , 06 jun 2013 10:06

ja, peter neem best contact op met je ex zelf; Ze zal dat ongetwijfeld liever ook meteen op haar rekening ontvangen. Dan kan ze er gewoon ook aan om te gebruiken waar het voor dient. Vermeld duidelijk bij je bankoverschrijving duidelijk onderhoudsgeld - naam kind en de maand waarvoor het bestemd is;

De advocaat kan maar 2 redenen hebben om dit op zijn/haar rekenening te laten storten, en het zijn echt geen wettelijk verplichtingen...: a: de advocaat heeft inderdeed een garantie om zijn/haar ereloon te krijgen van je ex.
b: er blijft een werkverband bestaan die de advocaat ook nog eens loon en werkingsonkosten oplevert....
Belletje naar je ex hoor, die zal dat ook meteen snappen.

peter-1977
Topic Starter

#7 , 06 jun 2013 12:32

Misschien eens rechtstreeks aan uw ex vragen? Of het inderdaad haar opdracht is.
heb het aan mijn ex gevraagt jaaah en zij wil het op deze manier!! Maar het komt mij idd dat ik haar advocaat betaal. Dit is gewoon een smerig zaakje dat al lang niet meer gaat over ons zoontje! Al weet ik dat ik niet de enige ben die in dergelijk vuil spel betrokke is... Dit wat mijn ex vraagt en haar advocaat ook per mail staat trouwens niet in vonnis

mava105

#8 , 06 jun 2013 12:36

Dan moet je het niet doen. Laar die advocaat en je ex maar naar de rechtbank trekken om dat hard te maken.

peter-1977
Topic Starter

#9 , 06 jun 2013 12:40

ja, peter neem best contact op met je ex zelf; Ze zal dat ongetwijfeld liever ook meteen op haar rekening ontvangen. Dan kan ze er gewoon ook aan om te gebruiken waar het voor dient. Vermeld duidelijk bij je bankoverschrijving duidelijk onderhoudsgeld - naam kind en de maand waarvoor het bestemd is;

De advocaat kan maar 2 redenen hebben om dit op zijn/haar rekenening te laten storten, en het zijn echt geen wettelijk verplichtingen...: a: de advocaat heeft inderdeed een garantie om zijn/haar ereloon te krijgen van je ex.
b: er blijft een werkverband bestaan die de advocaat ook nog eens loon en werkingsonkosten oplevert....
Belletje naar je ex hoor, die zal dat ook meteen snappen.
Ik haar gisteren nog gevraagt achter haar rekeningnummer, ze wil dit pas geven als ik de eerste schijf op de rekening van haar advocaat heb gestort... Dit klinkt allemaal niet zuiver! Maar nu ik dit hier allemaal hoor weet ik zeker wat ik niet moet doen. Geld wat ik haar stort dient voor mijn zoontje niet om haar advocaat zijn ereloon te betalen

duma

#10 , 06 jun 2013 12:54

Stuur haar een AS met de vraag om dringend haar rekeningnummer te geven zodat u, zoals vastgesteld in het vonnis, de alimentatie voor uw zoontje kan betalen. Dat zolang u dit rekeningnummer niet hebt, u niet in de mogelijkheid bent om aan uw plicht te voldoen.
Vraag haar om u dit schriftelijk mee te delen.

Op die manier kan er later toch al geen discussie meer bestaan over 'welles nietes'.

Zeer vreemde manier van werken trouwens, storten op rekening van haar advocaat. Dat heb ik nu nog nooit gehoord.

peter-1977
Topic Starter

#11 , 08 jun 2013 12:47

Bedankt allemaal hier voor de duidelijke uitleg! dit stelt mij gerust&nu weet ik teminste wat niet moet doen;) ga toch eerstdaags contact opnemen met mijn Advocaat.

Terug naar “Archief”